KaninHANE som boar??

Indiv

Trådstartare
Detta är riktigt skumt må jag säga, har en liten hermelinkaninhane (uppskattningsvis 1,5 år?, omplacering så lite osäker) som bor i en tvåvåningsutebur där han i sina 3 månader hos mig har haft tillgång till halm och hö osv. Nu igår fick han halm som vanligt efter att jag gjort rent i buren, och när jag kikar in senare på kvällen så har han boat!
Han har alltså byggt ett jättefint bo med all halm och dragit ut massvis med päls och flätat in där så fint så. Precis som honorna som är dräktiga!

Han är INGEN hona, har testiklar osv, verkar må bra f ö och äter och busar när han springer lös. Någon annan som kan tänkas veta vad han pysslar med?

Sv: KaninHANE som boar??

Kan han vara hermafrodit, dvs både hona och hane? Det är det enda jag kommer på ;) (Har varit med om det en gång).

Ojdå :p... jag har hört om hanar som boat tidigare, så din är nog bara lite könsförvirrad ;)

Tack för svaren! Kollade närmre och nu helt plötsligt hittar jag inga testiklar längre, han sas vara hane och jag trodde jag hade känt testiklarna vid flera tillfällen, men nu kanske han är hona ändå? Jösses vad förvirrande!

Kaninpojkar kan dra upp testiklarna mot buken om de tex är stressade. Så har du känt dem tidigare så finns de där. Det brukar inte vara så att man behöver tveka på testiklar på en vuxen kanin :p.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka