Kaninhägn?

lady_vip

Trådstartare
Någon som har tränat sin hund med hjälp av kaninhägn? Resultat? Hur gjorde ni? Vilken sorts kanin fanns i hägnet?

Sv: Kaninhägn?

Nej inte kaninhägn.... däremot harhägn....

Syftet med träningen brukar vara att starta upp unga jakthundar...
Samma hägn har även använts till att avdressera andra jakthundars intresse för hare...

Jag personligen har dock inte använt mig av hägnet. Är däremot bekant med ägaren till hägnet...

Metod och resultat i hägnet beror ju alltså på vad det är man vill uppnå..

Sv: Kaninhägn?

Tänkte att jag inte skulle ställa för många ledande frågor i inlägget, men jag får kanske utveckla mig :D

Det är min omplacering, hon har så himla svårt för att låta bli harjäklarna och kaninerna på fälten, det är ju inte så lyckat när det är fågel hon ska jaga... Så jag tänkte skaffa några kaniner så jag kan, precis som du skrev, avdramatisera det hela.

Men tänkte ta emot lite tips först.

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 955
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: MML
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
920
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025