Bubble

Trådstartare
Hej!
Hur gör ni för att era kaniner inte ska gnaga på allt inomhus typ stolsben, sängben sladdar :crazy: m.m. Sladdarna får man väl försöka gömma så gott det går iofs?

Räcker det om dom får tillräckligt med gnagpinnar o så i sin bur?

Stänger man in dom i buren medan man är borta eller kan dom gå fritt i lägenheten? Annars bör man väl skaffa en ganska stor bur (dvärgvädur)?

Sv: Kaniner

Sladdarna är ju lugnt det viktigaste att de inte kommer åt. Lägg i kabelrör, fäst upp, gör oåtkomliga! (Dessutom blir det snyggare hemma också.) Lägg dig på golvet så är det lättare att se vad kaninen kommer åt.

På möbler kan man testa med ättika, eller Stopp-och-väx, mot nagelbitning.
Jag har rätt duktiga kaniner, det är inte mycket de gnager på, men byrån är mums, och hyllan som står i köket. Pinnar har de jämt, men det är inte säkert att det hjälper.
Honan är lös när jag är hemma, har flyttat datorn till köket och inte fått ordning på sladdarna än, sen kommer hon få vara lös även när jag inte är hemma. Hanen är inte rumsren än, så han är lös i omgångar. Dessutom är han kastrerad för några veckor sen, så först imorrn kan de vara ute samtidigt. Båda två får stå ut med att vara i burarna på nätterna.

Mindre bur än 100x50x50 cm får du inte ha till en dvärgkanin, men ju större desto bättre, även om den är ute mycket. :)

Liknande trådar

Däggdjur Efter mycket funderingar fram och tillbaka hämtade vi en till kanin i går söndag (vi har en kastrerad ettårig dvärgvädur sedan innan som...
Svar
4
· Visningar
1 546
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 304
Senast: cassiopeja
·
Däggdjur Hej alla! Jag är uppvuxen på en hästgård med massor av hästar och katter och också kaniner, hönor och grisar vid olika tillfällen. Nu...
Svar
18
· Visningar
2 206
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama