T

Tiggertjejen

Var gör man av den när man åker på semester och inte har någon som kan passa den?

Sv: kaninen

finns ju endel "hem" som tar emot djur när folk ska på semester och så...

om du inte hade bott så långt ifrån mig hade h*n kanske fått bo hos mig :p haha.

Alternativen är ju inte så många...
Har du ingen du känner som kan ta hand om den? Du kanske får betala en slant för besväret så kanske någon kan ha den hos sig eller i alla fall komma en gång om dagen och ge den mat och vatten?
Annars får man nog tyvärr stanna hemma om man inte hittar någon lösning kaninen kan ju inte vara själv en vecka.

Att hitta någon som kör 4-5 mil om dagen är svårt, sen har mina föräldrar hundar som är kaninilskna och det går inte att ha en bur därhemma utan de blir uppjagade. Inte rättvist mot hundarna.

USch, det låter som om du sitter i en riktigt knivig sits, känner du ingen som kan hjälpa till som bor närmre än 4-5 mil? Kanske någon djurtokig grannflicka?!
Kan inte dina föräldrar ha kaninerna i ett rum dit hundarna inte kommer in eller blir hundarna uppjagade bara dom känner lukten/vet att det är kaniner i huset?

Men lägg in lite extra mat bara, det gjorde jag när jag reste bort, dock bara över 3 dagar. Men det gick ingen nöd på lille Pelle inte. Han var så glad och lycklig när jag kom hem igen.

Det kan man ju inte göra om man ska vara borta en vecka!!!

nehej okej? men min lille Pelle plutt överlevde en vecka ensam när mina föräldrar och jag var på Kreta. Då la vi in massor av mat och han mådde skit bra sen.

Hundarna känner lukten så det går inte, känner ingen annan.
Fins det inga ställen som tar emot kaniner vid semester?

När jag hade 'nin kunde man lämna in den på zooaffären när man skulle på semester. Då var det iaf inte dyrt. (Fast jag var alltid lite nervös att de skulle råka sälja min älskling :crazy: )

Tack för hjälpen men hittade inget som var speciellt nära

Du är inte lite fjantig, skriv seriösa saker istället annars kan du hålla dig ifrån denna tråd

Bara för att kaninen överlevde behöver ju det inte betyda att man bör göra så och att den mådde bra! Tycker det är oseriöst att förespråka att folk vind för våg bör lämna sina djur utan tillsyn i en vecka, det är oansvarigt! Kan man inte hitta någon som kan ta hand om djuren får man vackert stanna hemma eller så betänker man det innan man skaffar sig ett djur!

Till TS:
Hoppas verkligen att det löser sig för dig! Om du inte hittar något zoo eller djurpensionat kanske du kan sätta upp lappar i ditt område om någon vill vara kaninvakt en vecka? Det kanske finns någon trevlig som kan åta sig det, naturligtvis kan det ju vara lite läskigt att lämna bort djuren till någon man inte känner men det kanske kan vara värt ett försök, jag vet inte vad för typ av område du bor i...?! Man kan ju i alla fall höra sig för och se om någon som verkar lämplig och vettig nappar...

granny skrev:
ja men vadå? en vecka e ju ingenting, typ sju dagar liksom. han hade ju mat och vatten och allt så inte gick det nån nöd på honom inte. Min hund var det värre med, satt inne i huset i en vecka så det luktade skit där, uuuuh så himla grows!
du vet att du kan bli anmäld för vanvård om du lämnar hunden ensam hemma en hel vecka i sträck så att den lämnar fekalier i huset och så.. ammoniaken från urinen kan göra djuret mycket sjukt..

det är en helt annan sak om du lämnar hunden i större rastgård med skydd, flottörvattenkopp och automatisk utfodring.. då kan hunden må bra hela veckan, men inne i ett tillstängt hus.. nej usch.. hade jag gått förbi där dag 4 och 5 hade jag ringt polisen.. :mad:

Liknande trådar

Lantbruksdjur Kan kaniner äta körsbärskvistar?
Svar
2
· Visningar
504
Senast: Krålus
·
Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 453
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
563
Däggdjur Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
0
· Visningar
579
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama