KANINAVEL - snälla hjälp mig.

Sv: KANINAVEL - snälla hjälp mig.

I princip aldrig. :)
Så länge han är frisk och pigg och orkar med en parning spelar inte åldern någon roll.

Precis, är djuret friskt och pigg så är det inte problem:) En hane kan verka i avel längre än en hona, med det vet du säkert :)

Jag har för mig att man TAR DOM UR AVEL när de är fem eller sex år gammla.
Jag och min kompis har presis parat min kaninhona med hennes hane, han är 7 år tror jag, finfin form och så. om allt går som det ska så kommer det nog några små ninungar om ca. 2 veckor :D

/mimmie

om ni precis parat dom dröjer det runt en månad ;) 30-32 dar är vanligast att dom går på

Jag har för mig att man TAR DOM UR AVEL när de är fem eller sex år gammla.
Jag och min kompis har presis parat min kaninhona med hennes hane, han är 7 år tror jag, finfin form och så. om allt går som det ska så kommer det nog några små ninungar om ca. 2 veckor :D

/mimmie

När du skriver "tar dom ur avel när de är fem eller sex år gamla", menar du honor eller hanar då?
För honorna brukar man oftast ta ur avel vid 4-5 år.
Vissa tidigare, någon senare.

Sen säger jag som _satelit_93, om ni precis parat de har ni ca 4 veckors väntan och inte 2 veckor.

Liknande trådar

Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 453
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 741
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 503
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama