Sv: Kanin

mattips!!!

fri till gång till både vatten och hö!

pellets:för den mat min kanin äter är det så här:kanin som väger 1-2kg ska ha70g en kanin som väger 2-4kg ska ha100g en kanin som väger4kg ska ha 150gpellets!

observera att mängderna i doseringstabbelen enbart är enrekommendation.anpassa mängden mat till ditt djurs hull och kondition.friskt vatten och stråfoder som hö ska alltid finnas tillgängligt!

du ska de din kanin frukt och grönsaker i bland men inte för mkt!
sallad ska man vara försiktig med om kaninen får för mkt av de så blir den dålig i magen(det har hänt min kanin många gånger när den var liten)

ge kaninen INTE saltsten!!!det är inte bra för kaninen!
låt din kanin röra sej mkt och få tillgång till att gräva.

a den gärna i koppel men inte "Halsband"ha den i sele!
sele kan man både köpa till kanin och katt båda passar kaninen.

och kom i håg ring vetrinären om dina kaniner mår dåligt!

och kolla ofta kaninens tänder och se till att kaninens klor inte blir förlånga!

jag ger min kanin lottie pellets det älllllllskar han!både nyttigt och gott!:D

jag lånar denna tråd en liten stund:angel: jo hur sätter man in bilder?
vill visa min söta kanin teddy som e en rexhane!

mat tipset är till lottie pellets men det funkar nog på något annat också.
jag tycker inte att du ska ha kaninungar!
först och främst måste du ju se till att dina kaniner mår bra!
och i ditt fall värkar det ju som att du inte kan ta hand om dina kaniner så ett tips skulle va och sälja dom.
men inte till vem som hällst ta reda på om det är den rätte ägaren och kan ta hand om en kanin!
sen när dom e sålda får du läsa böcker kanske gå i kurser och så...
tillslut kan du köpa kanin igen!

och ett bra tips är:
om du har pelletsblandning och märker att din kanin "väljer ut det goda och struntar i det andra"så börja vänja av dom med maten och skaffa ny ett bra tips är lottie!då finns det en massa olika smaker i pelletserna men allts det nyttiga är kvar!
min kanin äter morot&äppelsmaken och älskar den det är en massa braiga vitaminer i den och nu väljer inte din kanin ut det goda längre.

fråga om du undrar något men det är oftast bäst att fråga vetrinären

nee.. Vad ska jag göra om min kanin ska ha ungar om mina föräldra inte vet det?:confused:

Säg till föräldrarna och skaffa aldrig kaninungar igen förrän du kan ta ansvar för de ffs. Och så sälj kaninerna sen.
Är du helt bäng eller?! :crazy:

Kaniner behöver bara hö och vatten, resten man ger dem är godis. Klart dem ska ha lite havre eller blanding men de behövs inte varje dag. som sagt hö är basfödan.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 672
Senast: svea
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 718
Senast: Fraegd
·
Hästvård vår ena häst har ätit Prascend i nästan 4 år och det har gått jättebra, vi har lagt tabletten i fodret och han har glatt mumsat i sig...
Svar
18
· Visningar
2 088
Senast: Saile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama