Kände mig lite kluven igår

I

Ina

när jag fick ta ut veterinären till hästen. Det var en grej som krävde veterinärinsats samma dag om än inte så akut att inte en kolikhäst kunnat gå före.
I alla fall ringde telefonen två gånger under tiden. Den nya vikarien sa bara "en kund i taget, det finns telefonsvarare" och fortsatte med min häst utan större brådska.
Jag kände mig inte helt tillfreds med dettta, då jag tänkte på vad som kunde varit för problem i andra ändan av telefonen.
Den ordinarie veterinären svara alltid i telefon om han kan, och bedömer därefter hur bråttom det är.
Det tycker jag är mer sjysst.
Vad tycker ni ?

Sv: Kände mig lite kluven igår

Ett jobb i taget, lämnar mobiltelefonen i bilen när jag gör ett jobb ute, kollar mellan varje resa. Om något tar väldigt lång tid kollar jag upp ngn extra gång om det går.
PL

Här så får du prata med svararen, och de kollar den var 30:e minut om den kan (och har de inte ringt tillbaka inom 30 min vill de att man lämnar ett nytt meddelande). Jag har tänkt i samma banor som dig, men vet tyckte då att 'det tar LÄNGRE tid att stå här och svara på alla samtal, och 99% minst av dem är sådana som INTE dör av att vänta 30 minuter, än det tar att göra klart det här och kolla sen'.

Och det ligger ju något i det, samtidigt som när man står där med en häst som är superdålig så skulle man gärna vilja att vet svarade NUUUU..

Men jag föredrar faktiskt kolla var 30:e minut (om det går då, kan ju inte låta ett djur dö för att kolla telefonen heller liksom) oavsett vilken 'ände' av skalan jag är. Och har jag inte fått kontakt inom 30 minuter så är ju vet upptagen med något som är minst lika allvarligt och då hade jag ju fått vänta iaf. Det jag INTE får är ju direktiv vad jag ska göra medan jag väntar, men det kan djursjukhus eller annan veterinär svara på i så fall liksom.

Jag tycker väl att det är bättre att veterinären koncentrerar sig mer på hästen han håller på men än låter sig distraheras av en telefon.
Men det är väl jag det

Jag har aldrig telefonen på när jag behandlar, det är respektlöst mot hästen jag jobbar med. Men jag är inte veterinär och mina kunder är inte döende (bara lite stela och ömma). Jourhavande vet kan ju ha två telefoner. En avstängd med hänvisning till ett annat nummer vid riktigt akuta fall.
mvh
Lejonelle

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar