Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låg port har ju nästan alla kandarstänger tycker jag så det kan inte vara svårt att finna. (Jag har däremot svårt att hitta med hög port till min häst)
Med smal port, menar du själva porten? eller menar du att bettet i sig ska vara smalt? Smala portar är det på de flesta, men det är svårt att hitta stänger som är ganska tunna tycker jag. När hästarna inte har så mycket plats i munnen vill inte jag stoppa i en tjock stång utan ha en så tunn som möjligt.
Jag ska se om jag hittar några bilder på vad jag tror du söker.
Här är en kandarstång som verkar passa in. Den har inte jättebred och inte hög tungfrihet. Är det ungefär vad du söker?
Ett tips är att inte bry dig för mycket om vad som står i beskrivningen till bilderna. Det kan stå hög eller bred tungfrihet och på samma sida finnas bett som ser helt annorlunda ut men ändå är beskriva på samma sätt. Man kan hitta bett som beskrivs med hög tungfrihet som är lägre än ett där det står låg tungfrihet, så kolla inte för mycket på det. Titta på hur det ser ut i stället.
Såg nu att Hööks har en stång med ännu lägre tungfrihet. (gick inte att lägga in bilden) Horsepower hette den.
Tror du skrev till mej tidigare i liknande tråd att det var globus som är smala. Men jag hittade ingen sån bland deras, sen.
Skulle behöva smalare också, jag har ungefär som det Bigganl visade men lite smalare. Det går dock bra så jag har inte jagat vidare trots liten mun.....Minns inte mm nu, på det jag har.
mackan:
Har du provat flera så du vet att han vill ha korta skänklar o smalare?
Nej jag har faktiskt inte provat alls.... Jag har koll på hur liten han är i munnen och hur smala käkar kort och gott - en stång med så bred brygga som de jag sätt skulle aldrig fungera rent anatomiskt. Sen fungerar han bra på rakt oledat bett, så jag vill inte ha så stor tungfrihet eftersom han visat att han redan fungerar bra med ett mera jämnt tryck.
korta skänklar är för att jag själv vill ha det. Jag vill ha mindre stång trots att det är en stång Han är mkt känslig för tryck och jag tror att kortare skänkel är bättre på honom helt enkelt.