Kandar utan meganosgrimma?

pinky

Trådstartare
Jag köpte ett jättefint, klassiskt Hubertuskandar billigt till Elvira, men det visade sig vara alldeles för liten storlek. :cry:

(Hon ligger nog mitt emellan cob och full, eller så är det så att Hubertus och Horsehead gör små storlekar och/eller Knights som gör stora?)

Så nu letar jag efter ett nytt kandar för framtiden, men behöver lite tips.

Krav:
*Normal eller smal nosgrimma.
*INTE pullback!!!
*Tygelhakar
*Ganska smala remmar, men inte nödvändigtvis supersmala.
*Inga fantasipriser, max runt 1000-lappen.

I övrigt kan det nästan se ut hur som helst!:)

Sv: Kandar utan meganosgrimma?

Jepp, det har de...

Glömde skriva det, men det har jag redan köpt, och för 195:- var läderkvalitén lite för dålig. T.o.m för mig... ;)

Börjes har ett annat också runt 900 kr tror jag det kostar.

Har de?:idea:

Har slarvat bort min katalog, så jag har jättedålig koll på deras sortiment i år...

Ska genast kolla hemsidan.

köp ett träns som har kraven och sätt dit en extra rem till stången..

mitt rundsydda hubertus har inte pullback och 3 cm nosgrimma, dock kostar det nästan det dubbla.... men det är iaf jättefint läder och inkl tyglar.

Liknande trådar

Dressyr jag har länge varit ute efter ett svart dressyr träns, 2,5-3cm vitfodrad nosgrimma, ingen tjock fodring och ska sticka ut ca 4-5 mm...
Svar
6
· Visningar
1 510
Senast: FadeAway
·
Dressyr Nu MÅSTE jag köpa ett nytt kandar till hästen, har från början tänkt mig ett rundsytt men hittar inga jag gillar, eller ja ett OS men...
Svar
19
· Visningar
2 949
Senast: Minnaa
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 716
Senast: Hedwig02
·
Utrustning Elvira är väldigt besvärlig i sin huvudstorlek, tror jag... Alla saker jag har till henne nu är i stl cob, men vissa sitter ganska illa...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: PansParis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka