P
Piixie
Jag har en 23-årig lånehäst, som töltar hela tiden. Han kan trava, men bara på kommando. När jag rider i paddocken, så vill jag gärna rida lite vanlig dressyr för att mjuka upp honom i sidorna. Då tänkte jag trava ganska mycket, men jag undrar om det kan göra så att han börjar trava när man skänklar på honom istället för att börja töltat som han alltid har gjort?
Orutinerade islandshästryttare måste kunna rida på honom och inte behöva göra så mycket för att han ska börja tölta, så finns det någon risk att han tycker att trav är mycket bättre, och slutar tölta om jag börjar trava på honom i paddocken?
förlåt, om det här är lite förvirrande, men jag är trött och vet inte hur jag ska kunna skriva tydligare xD
Orutinerade islandshästryttare måste kunna rida på honom och inte behöva göra så mycket för att han ska börja tölta, så finns det någon risk att han tycker att trav är mycket bättre, och slutar tölta om jag börjar trava på honom i paddocken?
förlåt, om det här är lite förvirrande, men jag är trött och vet inte hur jag ska kunna skriva tydligare xD