kan senan ha svullnat av lindan

O

oidipus

Eftersom min pålle är halt på ena frambenet och ordinerad boxvila har jag vissa dagar/nätter lindat benen för att de övriga tre skulle få lite avlastning.
I dag på morgonen satte jag på fyra fleece lindor med pad under innan jag släppte ut honom i minihagen. Nu på kvällen hade han blivit fått en lite bula på det ohalta frambenet mitt bak på senan. Kan det vara lindan som orsakat det? Brukar sådana här bulor försvinna eller har jag orsakat honom en ny skada? Det är typiskt när man själper istället för hjälper med sina handlingar... :(

ja tyvärr har du nog orsakat det själv genom att linda benet.det kan bli rätt varmt med fleece lindor.plus att det kan ha blivit åtdraget på just det benet.

f**n i så fall. Jag ska ändå till skara i dag för att kolla det andra benet, får se vad de säger :(

Hur känns bulan? Hård? Sviktande? Det passerar ett kärl över böjsenan precis mitt bakpå. Dett kärl kan bli stasat vid lindning.

Bulan hade näst intill försvunnit under natten och veterinären på skara trodde inte att det var nån fara. Pållen ska i vilket fall som helst vila närmaste framtiden eftersom den ursprungliga hältan beror på en fissur.
Fick verkligen en tankeställare eftersom jag tyckt att han blivit mycket bättre sista veckan men jag vill bara ta det säkra före det osäkra och kolla en gång till (han röntgades för 3 veckor sen och då upptäcktes den inte).... :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 374
Senast: fridaxi
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 692
Senast: skuggi
·
Hästvård Förra vår/ sommaren stukade min häst sig ordentligt (tänjde ut ett sidoligament) Hästen blev halt och undersöktes på klinik där vi blev...
Svar
11
· Visningar
2 139
Senast: mackan
·
Hästvård Idag så har min häst lyckats få en svullnad på senan på ena frambenet. Den sitter som en liten bula mitt på baksidan av senan. Hon är...
Svar
5
· Visningar
2 531
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka