Kan nån svara?

C

Cillaan

Hej ! jag är 12 och vill sååå gärna börja med ponny galopp!! men vart kan man börja?:confused: och finns det nån vikt för att bara börja på ponny galopp ?Vill såå gärnaveta ! :p

Sv: Kan nån svara?

Okej, tack så mycket! men finns det nån gräns för vikten..? eller vet du inte det ? tack för svaret! :bow:

Gräns för vikten står om du klickar in på länken och läser på propositionerna!!!

Kat A: Ryttare 7-12 År och max 40 kg
Kat B: Ryttare 8-14 År och 35-55 kg
Kat C: Ryttare 10-18 År och 40-60 kg
Kat D: Ryttare 12-18 År och 45-68 kg

Detta är som sagt det som gäller vid tävling av ponnygalopp. Vill du bara vara med och träna med din häst skulle jag inte tro att det finns någon viktgräns.

Senast ändrad av en moderator:

Gräns för vikten står om du klickar in på länken och läser på propositionerna!!!

Kat A: Ryttare 7-12 År och max 40 kg
Kat B: Ryttare 8-14 År och 35-55 kg
Kat C: Ryttare 10-18 År och 40-60 kg
Kat D: Ryttare 12-18 År och 45-68 kg

Detta är som sagt det som gäller vid tävling av ponnygalopp. Vill du bara vara med och träna med din häst skulle jag inte tro att det finns någon viktgräns.

Men om man är 16 år och väger 36 kg då? får man inte tävla dåå?:confused::cry:

ååh jag vill oxå det men jag bor uppe i norra sverige så det blir ganske svårt :(

Hejsan!

Jag tränar och tävlar i ponnygalopp och jag träningsrider hos Bernita Hedman i Angarn. Det är nog den som ligger mest norrut i landet var jag vet. Du kan ju gå in på: www.unggalopp.nu och läsa mer om ponnygalopp.

Om du bor i Skåne så e det Jägersro du ska börja, det finns en man som heter Alan Jack som själv har varigt proffs Jockey men nu är han banchef på jägersro, och har hand om ponny galoppen han har några egna ponnyer i träning också, nu är sesongen över men annars har dem träningar på stora bana på måndagar, och mitt i veckan tränar dem vid stallet, hoppas du är nyd med svaret annars kan du gärna skriva flera frågor.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka