Kan något vara skadat?

Pathmaker

Trådstartare
Hej.
Var på konsert i Malmö igår och i bilen tillbaka mot Göteborg märkte jag att jag hade hemska smärtor i bukområdet. Jag stod längst fram vid kravallstaketet och blev tyvärr utsatt för hårda knuffningar så jag slog i ganska hårt och trycktes med stor kraft mot staketet. :(

Nu i morse när jag vaknade var inte smärtan så hemsk men den är mer molande ungefär som om man fått mensvärk.
Gick och kissade och upptäckte någon äcklig brun/röd slemmig gegga i trosorna.
Jag går på Cerazette sen en ganska bra tid tillbaka och det har funkat utan problem, brukar ha mens var tredje eller varannan månad. Och det är ett tag kvar innan jag ska ha den.
Så det jag undrar, kan något ha fått en så hård smäll i mig att det blivit skadat? :nailbiting:

Jag vill helst slippa åka in och kolla, speciellt inte om det inte är någon fara. Men man vet ju inte. Känns lite märkligt att jag skulle ha fått en såpass hård smäll att något där inne skulle klämts, men man vet ju inte.
 
Sv: Kan något vara skadat?

Du kommer tyvärr aldrig veta 100% om du inte kollar upp det hos en läkare. Du kan bara gissa utan en undersökning, så jag skulle säga kolla upp det, även om det är lite jobbigt.

I övrigt vet jag inte vad det kan vara... Har stått längst fram många gånger och tryckts alldeles för hårt mot staketet men inte vart med om detta.

Lycka till, i alla fall! :)
 
Sv: Kan något vara skadat?

Om jag vore du hade jag börjat med att ringa Sjukvårdsrådgivningen (1177). Jag har aldrig hört att yttre "våld" skulle kunna skada något i den regionen, men jag är absolut ingen expert (läs: vet egentligen ingenting ;)).

Jag ser att du går på Cerazette men finns det någon risk eller chans att du är gravid?
 
Sv: Kan något vara skadat?

Av kravallstaket får man väl oftast ont långt ovanför naveln? Iaf jag har fått blåmärken högt upp, mer på revbenen, och då är jag ändå lång. Om det var i äggstocksregionen du skrev att du hade ont ("mensvärk")?
 
Sv: Kan något vara skadat?

Alltså, kravallstaketen var lite annorlunda här. Istället för att vara vanliga med stående ribbor var det med liggande och en ribba fanns mitt i rätt region.

Jag vet inte, jag kanske nojjar. Men kändes lite oroväckande först. Tänkte vänta och se om det blir bättre, annars ringer jag på måndag. Kan ju vara något tillfälligt.

Gravid tror jag inte då dem funkat bra sen jag började och jag har inte blivit på tjocken än :)
Men man kan ju inte vara säker.
 
Sv: Kan något vara skadat?

Fast varför inte gå till läkaren? OM något är skadat så kan det ju vara rätt allvarligt, även om det bara blivit en liten blödning i buken kan det ju bli farligt.
Jag blev klämd i transporten när mellanväggen inte var ordentligt fastsatt och då fick jag som du säger en molande värk i magen där jag blev klämd. Ringde sjukvårdsupplysning som sa åk till akuten direkt, just för risken att något var skadat i buken. Väl där så klämde de lite på magen och sa att det kändes bra men att jag nog fått en jävla smäll så att musklerna var rejält mörbultade. Så det var mer som en lårkaka/träningsvärk de luxe i magen.

Kostar ju inte mycket och det var definitivt ingen jobbig undersökning i mitt fall.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 785
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Hej Jag lyckades stuka min fotled för ca 2 månader sedan, foten vek sig inåt och det sa långsamt kraasch, tyvärr inte i pinnen som jag...
Svar
8
· Visningar
2 136
Senast: Zaga
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 110
Senast: Alexandra_W
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 432
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp