Kan någon vara snäll och hjälpa mig SNÄLLA!!

W

wtpmjgda_Diesel

Hej! min hund "tar livet av mig"

Han heter Diesel och är hur snäll som helst:devil: förutom mot mina katter... han ska alltid jaga dom även om jag säger nej hela tiden:confused: ,
Han lyssnar på mig "när han känner för det" och
han vägrar gå in när vi har varit ute på promenad... han står liksom bara och tittar på mig typ som "kan vi inte bara gå lite till" jag har försökt med den snälla stilen... att stå där och väntapå att han ska "bli klar" (funkade inte över huvut taget) och jag har försökt med den hårda stilen.. att dra in hunom med alla krafter jag har (Det funkade ju i och för sig men jag hkan ju inte stå och dra i honom med allt jag har varje gång vi har varit ute)!!!

Han är en Omplaseringshund på 13 månader och dom som vi köpte honom av påstod att han var så snäll så och att han bara jagade katter utomhus (det är ute han inte jagar dom) Han är ju snäll i sättet förutom att han är så PÅ hela tiden när det kommer folk, det är nästan som han tänker, Oj titta... han vill han puss då ska han få en riktigt blöt en!:angel: och så får man en käftsmäll! Jag får bara inte ordning på honom!!

Vad ska jag göra? Snälla jag behöver hjälp omedelbart!

Sv: Kan någon vara snäll och hjälpa mig SNÄLLA!!

Anmäl dig och hunden till en grundlydnadskurs.

För det första är det DU, inte hunden som skall vara flockledare.
I dags läget är det din hund som bestämmer!!

ang katt jagandet: Att hela tiden säga nej är lönlöst. Tänk om någon stod och hela tiden sa nej i samma tonläge till dig. Vad hade hänt? Ingenting förutom att du ignorerar och inte hör ordet nej längre.
Tjat är tjat och lönlöst.

Använd ALDRIG hundens namn vid tillrättavisningar!

Du vet att nej inte fungerar. Säg nej EN gång. Andra gången vrålar du tillordentligt så din hund hör dig!

Han vägrar gå in? So what? Du bestämmar öppna dörren och ta med dig hunden in!
Titta inte ner på honom och vänta på honom. Var säker i din kropps hållning, öppna dören och gå in och säg till hunen att den skall gå in. Går den inte in? Så släpa hunden med dig om det så skall till.
Han kommer tillslut gå in av sig självt!

OBS! Du skall gå in och ut genom dörr öppningar innan din hund!
Du säger till hunden när den går gå ut eller in. Du säger till när den få hoppa in/ut ur bilen.

Hoppar han på folk skall dessa eller du bestämt säga nej och tryckas ner igen.

Kom ihåg DU BESTÄMMER!

Anmäl er till ett allmänlydnads pass eller unghunds kurs på eran lokala hundklubb!!!!!!!

Jag har ju som många vet tagit hand om en labbehane. Han har aldrig fungerat med katter. För honom är en katt något man jagar.
Och jag har 3 katter så de jagar man inte enligt mig.
Jag har gjort så att katterna har en avdelning i huset att vara på, och hundarna resten. Ja, de andra hundarna får iofs vara där, men inte labben.
Vi har en hög grind så han inte kan gå till katterna, men grinden sitter precis vid deras kattlucka så både katterna och labben måste ha lite kontakt via att kunna se varandra.
Kan säga att spelar ingen roll hur mycket han har lyssnat på nej, så har inte det hjälpt om han råkat komma förbi grinden.
I början blev han helt galen när han såg katterna, han skällde och försökte ta sig över grinden, eller t o m forsera den.
En gång kom han förbi och flög iväg för jaga katter.
Då blev jag så förbannad så jag satt med honom i nästan 2 timmar vid en katt i ett rum. Han fick inte titta på katten, utan bara ha kontakt med mig. Ville han lägga sig var det ok, men inte spana på katten.
Efter då nästan 2 timmar så låg han på sidan och sov :) Men visst var han fortfarande intresserad av katten när vi gjck iväg, men han hade börjat fatta att katten ger man fan i.
Har fortfarande grinden, men nu kanske han inte ens springer och kollar när han hör när det slår i kattluckan. Han skäller heller inte längre, utan han står bara och kikar om han ser en katt.
Jag tänker låta det vara så här ett tag till, sen ska han och jag igen gå in i ett rum med en katt. Katterna börjar nu bli modigare och sitter gärna vid grinden (de kan gå under om de vill). Så jag tror detta kommer fixa sig, men räknar med att det kommer ta tid.

Ang att hunden inte vill gå in. Jag hade också bara dragit med hunden, det där är bara dumheter. Du kan också stoppa hunden genom att titta på den, så gör inte det.

Sen säger jag också att gå en kurs!

Jag säger också; gå en kurs på brukshundsklubb eller liknande. Både kul och nödvändigt! ;)

Min bullterrier var kattokig, och det fick jag i princip aldrig ur honom, jag lyckades bara dämpa det. Däremot fick jag honom att ignorera hästarna med klickerträning.

Jag körde med Granas version på min hund med.

Fick tillbaka mina två katter för några veckor sedan. Så hör jag en kväll att det är ett jävla liv i sovrummet, katten fräser och hunden är i taket. Jag springer in, beordrar LIGG drar sedan fram katten ifrån sitt gömställe (under sängen). Sen la jag enkelt katten nästan vid Focus framben. Och han fick INTE ens glo på katten, till slut fick han nästan nackspärr ;)

Samtidigt som jag la i social press; "Uuuuuuh dig, hur våååågar du!!" med min argaste röst.

I dagens läge går Focus omvägar kring katterna, och hoppar dom upp på han när han vilar ser han bara besvärad ut :angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 165
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 967
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 516
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar