Caress
Trådstartare
Jag har en unghäst på 7 mån. För snart 2 veckor sedan hitta jag henne i hagen med en liten hälta i v.bak. Tog upp henne och tittade igenom henne men fann inget. Ringde då vet som sa att hon skulle boxvilas för att se om det hjälpte. Dagen efter var hon jättetjock i båda bak så jag åkte till klinik. Rönkade och böjprov och bedövning för att hitta vart hältan satt. Inget hittades och vet trodde på sträckning/muskelbristning. Boxvila 2 veckor med
2*20 min promenader och linda på natten. Det har gått jättebra och hältan e nästan borta i skritt men INTE trav. svansen går å höger samt att jag nu efter 11 dagar har hon fått en massa muggskorpor på båda bakbenen? Hon e torr och står inte fuktigt. Kan det ligga dålt innan det bryter ut? Varför denna tid på hältan. Jag ger henne en vecka till, sen blir det klinik igen.
har ni några funderingar på detta?
Hjälp mig snälla....
2*20 min promenader och linda på natten. Det har gått jättebra och hältan e nästan borta i skritt men INTE trav. svansen går å höger samt att jag nu efter 11 dagar har hon fått en massa muggskorpor på båda bakbenen? Hon e torr och står inte fuktigt. Kan det ligga dålt innan det bryter ut? Varför denna tid på hältan. Jag ger henne en vecka till, sen blir det klinik igen.
har ni några funderingar på detta?
Hjälp mig snälla....