Kan man sy in täcken?

K

Kallblod

Hej!
Jag undrar om man kan sy in ett täcke som är för stort och hur man i så fall gör? Kan man lämna in täcken så att dom syr in dom och var kan man göra det i så fall?

Tacksam för svar!

Det beror la på vad det är för täcke?

Jag har sytt in ett regntäcke i bogen, vart inte speciellt vackert men är det täcke som sitter absolut bäst av de som jag har och det enda som hon faktiskt röra på bogarna ordentligt.
Det var iofs ett billigt skruttäcke från shires med ganska tunt tyg.

Jag har sytt in ett bomullstäcke som blev för stort i halsen och gled ned över manken. Fungerar alldeles utmärkt nu faktiskt! :D

Tror kanske inte att det är så lyckat att sy in typ tjocka utetäcken dock för då pajar man regnskyddet om man syr i yttertyget.

tunna täcken har funkat bra att sy in när de har varit för stora i halsen. provade på tjockare täcken, men det höll inte. det blev så tjockt och klumpigt när man vek och sedan skulle sy

Ok men det här är ett lite tjockare täcke i bävernylon. Vet ni om man kan lämna in det någonstans så att dom syr in det?

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är...
2
Svar
39
· Visningar
1 084
Senast: sassiball
·
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
660
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka