Kan man sätta in sockellådor i efterhand?

LinnK

Trådstartare
Vi har ett ganska nytt ikeakök, tror det är 2 år.
Dock så tänkte vi inte ordentligt tror jag när vi byggde det,
för vi glömde helt bort i all byggstress att vi ville ha sockellådor om
det var möjligt. :o

Vi skulle verkligen behöva den platsen till saker vi inte använder så ofta
men ändå vill ha lätt-tillgängliga.

Är det som vet om det går - eller som kanske har gjort till o med -
att sätta in sockellådor i efterhand, när köket redan står på plats så att säga.

Om vi måste köpa nya sockellister så gör det inte så mkt, det är inte så stor kostnad när köket inte är jätte-stort.

Har ni kanske något tips på hur man skulle kunna lösa det? :bow:

Sv: Kan man sätta in sockellådor i efterhand?

Det här måste vara den enda frågan som den samlade buke-kunskapseliten inte svarat på :D

Nåväl, på någon byggsajt fick jag svaret då flera tydligen undrat samma sak,
det verkar kunna gå, om man tar lös golvlisten, och de finns bara i bredder som passar 60's skåp. och eftesom en del av våra 60skåp går vattenledningar o dyl bakom så kan vi bara sätta in 2 sockellådor, om jag räknat rätt.

Man använder tydligen en del av golvlisten som front, och så klickar man fast stommen till lådan i benen som köksstommarna står på (de som inte syns bakom golvlisten) och vips så har man lite extra, ganska dold förvaring! :idea:

Eftersom de var så pass billiga (om nu informationen vi fått stämmer)
så blir det bara typ 5-600 för två lådor, så vi tänker pröva och se om det blir bra, skulle det skita sig så får vi väl köpa en ny golvlist och sätta tillbaka utan lådor... :)

Det måste ju bli perfekt plats för plastpåsar, rena diskhanddukar o sånt :-)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 746
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 810
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 261

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka