Jag tycker mig ha ett minne av att jag har läst här på buke om att någon hade ut en veterinär som hade utrustning med sig till stallet så dom kunde ta bilder (röntgen antar jag ??) för att se så att det inte var en spricka i tex hovbenet.
Har jag uppfattat det fel eller finns det veterinärer med sådan utrustning?
Jag har fortfarande efter många vändor inte fått klarhet i varför min kuse är halt i vänster fram. Hovslagare och veterinär har kikat på det och konstaterat att "ja det är ju knepigt det där" .
Nu kom julen och nyår i vägen också, men NU nu måste jag gå vidare med någonting. Problemet är också att kusen tillhör det svårlastade släktet och finns det någon som kan åka ut till oss istället så vore det ju GULD.
Vet ni någon så får ni gärna skicka ett PM till mig. Stalllet ligger i Uppland.
Värmekamera finns det kanske vissa vet. som har med sig, hur mycket får man ut av det?
Hoppas det finns någon där ute som kan reda ut det här lite för mig.
Har jag uppfattat det fel eller finns det veterinärer med sådan utrustning?
Jag har fortfarande efter många vändor inte fått klarhet i varför min kuse är halt i vänster fram. Hovslagare och veterinär har kikat på det och konstaterat att "ja det är ju knepigt det där" .
Nu kom julen och nyår i vägen också, men NU nu måste jag gå vidare med någonting. Problemet är också att kusen tillhör det svårlastade släktet och finns det någon som kan åka ut till oss istället så vore det ju GULD.
Vet ni någon så får ni gärna skicka ett PM till mig. Stalllet ligger i Uppland.
Värmekamera finns det kanske vissa vet. som har med sig, hur mycket får man ut av det?
Hoppas det finns någon där ute som kan reda ut det här lite för mig.