Kan man rida in på nytt?

J

juni_cool

Ja som rubriken säger.Jag känner att min ena häst inte är rätt utbildad för hon förstår inte ofta avd man menar så kan man utbilda om på nytt med hjälp av tränare? Då tänker jag liksom utbilda från grunden i töm och börja sakta med grundkonditionen och muskler och sånt viktigt och lära henne verkligen grunderna på nytt , ridvägar och övergångar och sånt viktigt . Det kommer ta tid men jag tror att utbildar jag om henne så blir det enklare senare i livet. Eller är det fel att omutbilda henne? vad tkr ni?'

OBS (ej det digivande stoet.ni som läst mina andra trådar en helt annan häst)

Sv: Kan man rida in på nytt?

prata med en duktig tränare och låt henne/honom avgöra. det kan vara flera saker som gör att han inte förstår vad du vill...

Alla hästar "tränas om" när man tar över dem. Man måste trimma in sig på varandra.

Det du behöver få hästen att förstå är grunderna. Fram, stopp, sväng framdel, sväng bakdel och galoppfattning. Kan hästen det kan du göra vad som helst sen. Det är den grunden du måste få till, sen kommer du kunna göra bra övergångar, rida bra ridvägar (de kan ju inte hästen, det är du som styr) osv.

Lycka till!

ta hjälp av en duktig tränare om du är osäker! det är en bra början. jag vet det ( har haft det sjölv)

jo dem grunderna funkar rätt så bra men hon slappnar typ inte av ordentligt

jo dem grunderna funkar rätt så bra men hon slappnar typ inte av ordentligt

Då är det bara att öva vidare. Förhållningar, halvhalter, öka minska tempo osv. För hur du än gör så handlar ju detta problem i så fall om ett skolningsproblem och inte fel på själva inridningen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 180
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård ja som rubriken lyder, hur länge 'måste' man kämpa och när är det 'okej' att ge upp? :cry: slits mellan förtvivlan och hopp hela...
2
Svar
21
· Visningar
3 750
Ridning Som ni kanske läst i en annan tråd här på forumet, Från "smygskritt" och "mockasintrav" till piaff, har jag kommit en bit längre i...
Svar
10
· Visningar
1 405
Senast: emindy
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 597
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve