Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för svarMan kan beställa måttanpassat om man köper nytt. Enklast är det förmodligen om man köper någon av de som tillverkas i Sverige men det går sannolikt att göra även med importerade släp.
Många av dagens nya släp är hopplösa att anpassa till shetland, utan att göra stora ingrepp på dem. Mjuka mellanväggar är t.ex helt värdelöst till små ponnyer, som kan trycka sig igenom dem in till andra sidan.
Vissa släpmodeller på begagnatmarknaden är relativt enkla att montera lägre bomfästen på, medan andra är betydligt svårare.
Man kan alltid hitta någon verkstad som kan hjälpa till med anpassning av begagnat släp, om man inte kan göra det själv.
Inte som standard. Lägsta bomhöjden är lite för hög även för stora shetlandsponnyer. Men det är enkelt att svetsa dit på dem.Boj(Forzab nu) har haft fästen för shetlandsponny, om man köpte nytt alla fall
Kompisen beställde fästen för shetlandsponny när hon köpte nytt. Finns dock inte som standard nej.Inte som standard. Lägsta bomhöjden är lite för hög även för stora shetlandsponnyer. Men det är enkelt att svetsa dit på dem.
Det skulle jag vilja ha på min.. kanske skulle kolla med dem om man kan få monterat i efterhand.Boj(Forzab nu) har haft fästen för shetlandsponny, om man köpte nytt alla fall
Det kan nog nästan vilken verkstad som helst hjälpa dig med.Det skulle jag vilja ha på min.. kanske skulle kolla med dem om man kan få monterat i efterhand.
Det finns en här i trakten som byggde om en skåpbil till jättefin shettislastbil.I framtiden tänker jag köpa ett eget släp. Jag har bara shetlandsponnyer och undrar om ni vet ifall man kan köpa släp som anpassas efter shettisar? Vet att den händige kan bygga om, men det kan inte jag Jag har standardshettisar och vill få ner bommar osv i deras höjd.
Denna var ju för härligVar tvungen att googla efter inspirationsbilder på släp för just shetlandponnyer
Jag tyckte också det, plus att man får med sig vagnen!Denna var ju för härlig
Haha ja! Undrar vad för typ transport det ärJag tyckte också det, plus att man får med sig vagnen!
Mycket mindre att städa
Ser ut att vara hemgjord för mina amatör ögon tyvärr. Typ att botten och fönstren kommer från ett (häst)släp men allt annat gjort för just det släpet.Haha ja! Undrar vad för typ transport det är
Ja väldigt påhittigt!Ser ut att vara hemgjord för mina amatör ögon tyvärr. Typ att botten och fönstren kommer från ett (häst)släp men allt annat gjort för just det släpet.
Sidorna på boxen ser ut att vara målat trä, typ plywood tänker jag?
Hörnen på boxen är skarpa och fönstren passar inte riktigt storleken - det får mig att tro att det är hemgjort. Men fiffigt gjort!