Kan man ge katt rökt skinka?

Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

Men herre gud människa. Det är väl en jävla skillnad på att överleva och att det är risk för negativ påverkning av uppväxten!!
Ska man resonera som du så är ju varenda lag jävligt löjlig då.
Äh vadå, våldtäkt, varför ska det vara olagligt? Spela roll, kvinnan dör ju inte.
Lagar finns för att djur och människor ska kunna leva så bra som möjligt, inte bara överleva!
Ett spädbarn överlever nog en diet på skinka och att bli lämnad ensam med, men inte fasen är det bra!
Jösses, kom TS 15 åriga vän till undsättning måntro?

Nu vänder du mina ord så att jag ska verka lika löjlig som du som blandar in ett våldtäkt när man snackar om djur. våldtäkt har inget med skinka och en katt att göra det handlar om trädkramare som du som inte låter en stackars katt äta skinka eller få kärlek när den är 8 veckor. INGEN KATT HAR DÖTT AV ATT ÄTA SKINKA FÖRUT!!!! inte av små mängder iaf. Snarare så borde din undsättning komma och ta dig ifrån denna tråd
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

Men du är ju uppenbarligen inte en vettig djurmänniska. iomed du ville para dina 2 syskon katter för att se om du kunde få en kattunge med 2 huvud.

Nej, en så liten kattunge bör vara hos sin mor. Hoppas de löser sig för er ts. Om de nu blir så att du får behålla katten iallafall ta kontakt med vetrinär & se hur du kan göra de allra bästa av situationen. Lycka till!
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

ne men du är ju mer vettig som klagar på en annan människa eftersom du är så perfekt och inte inser att en katt med 2 huvud skulle vara unikt och fint och ha:angel:
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

Men det är inte inavel som leder fram till siamesika tvillingar det är en olyclig slump.
Tänk smärtan för kattan eller det djur som födder fram det. Vet hur det var för vår ena katta som födde en unge som var 1/2 storleck större än de andra. Den fasnade på vägen, hade det skett ute hade ungen och mamman dött. Nu hände det inne och hon fick hjälp.

Att medvetet avla på nära släktinagar leder inte till det du tror, utan till att genetiska defekter kommer fram tydligare och skapar lidande. Dövhet, blindhet, andra missbildingar. Men de blir unika, då många väljer att döda djur som lider tyvär inte alla.

Mina katter är sterileserade idagsläget, men har en mamma som inte tyckte det behövdes.

När ungar lämnar mamman för tidigt skapar det udda betenden, som sedan överfärs till ungarna. Ondcirkel. Har sett det med våra katter.
Om det inte finns några andra val, så finns det bättre saker att ge en kattunge än skinka. Kattmjölk, kattmatt för kattungar, gelen från burkmat och om man har tillgång opasturicerad mjölk.
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

Detta var det smartaste jag hört på hela dagen idag....jag håller med förutom det där med skinkan, men annars så håller jag med nu, jag hade inte tänkt på att mina älsklingar skulle få ont eller bli sjuka så jag ska se till att dom inte parar sig ska boka tid och kastrera båda snarast:) men det där med skinkan tycker jag är helt stört fortfarande en katt gillar skinka och det finns inget man kan göra åt det förutom mata med mer skinka:)
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

Vet du inte ens vad ett troll är i sammanhanget?
Säg så här, är du ett troll så försöker du väcka uppmärksamhet trots att du vet bättre, är du inte ett troll så är du lika okunnig o nonchalant som du verkar.
PL
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

KL Att ge en 8 veckors kattunge rökt skinka kan mycket väl ge diarre som kan bli dödlig om man inte hanterar den på rätt sätt.
Så visst, i ett värstascenario kan rökt skinka bli dödlig för en kattunge ffa om den som har hand om den har noll koll.
PL
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

Ja man måste ju i första hand se till sina älsklingar.

Salt i stora mängder är inte bra för några djur, visst en vuxen katt mår inte dåligt av att få en bit skinka. Men en litte unge är känslig.
Visst det finns honer som bjuder ungar på allt möjligt, men de är kanske inte de bästa mammor. En av våra kattor kunde slänga till sina ungar en råtta och sedan inte vissa sig på ett par dagar. Ansåg väll att de två dagar gamla ungarna klarade sig länge på en råtta. Hon skulle ha mått bättre och levt längre, om hon fått träffa en vetrinär och blivit fixad.

Det är bättre att få fram friska djur. Bådde i kroppen och i huvudet.
Sedan är väll dina katter redan unika. Bara man lär känna dem finns det inte två katter som är lika, oavsett färg, ras och allt annat.
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

tråkigt och va katt till dig och aldrig få något gott, hade nog fan rymt

Vad lustigt att du skriver det eftersom katter verka tycka väldigt mycket om att bo hos mej med tanke på så många hemlösingar som har kommit hit genom åren och ingen har flyttat utan alla stannar kvar. Trots att jag aldrig har gett dem skinka utan enbart kattmat av god kvalite.
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

Men snälla du, lagar om djur är till för att skydda dom och se till att dom har det bra! Tycker du att det är löjligt så borde du ju anse att lagar som skyddar människor är det med.
Och nu handlade det inte om lite skinka, utan det fanns inget annat att ge kattungen att äta! Men varsågod, vill man rasera magen på kattungen och riskera diarré och uttorkning som kan leda till döden på mindre än ett dygn, fine!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 552
Senast: Skjøldur
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp