Kan man ge katt rökt skinka?

S

Skaploff

Hej,

jag har på kort notis (några timmar) sagt att jag kan passa en kattunge. Honhar varit i skolan då ägaren ville visa upp henne. (nu har hon dock en ny ägare) I alla fall så har jag ingen mat och h §on har då inte fått mycket mat på hela dagen. Det enda jag har är rökt skinka. Går det bra att ge? hon är ca 8 veckor. Eller kan man ge henne något annat som oftast finns i hemmet eller vad man nu ska säga, bor dock på internat sp har ej mycket mat.

tacksam för svar!
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

1. En 8 veckors kattunge får enligt lag inte skiljas från sin mamma och ska INTE skickas runt hos kattvakter. Det är inte lätt för dig att veta, men tala om det för ägaren omeldebart för skadorna på kattungen är för livet. Här står mer om varför.

2. Chark är aldrig lämpligt för katter, alldeles för mycket salt vilket skadar deras njurar.
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

Humm okej, hade inget annat alternativ dock, antingen ny ägare eller avlivning...... Men tack!!
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

Ingen lämplig mat för en kattunge. Vad är det för idiot som lämnar ungen hos dig utan mat, djurskyddsfall!
PL
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

Lite frågor. Var det uppfödaren som tog med kattungen till skolan för att visa upp den? Är du lärare eller elev. Är nya ägaren lärare eller elev?
PL
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

8 veckor? åh vad irriterad jag blir. En 8 veckors kattunge ska vara hos sin mamma o inte skickas runt som en leksak. NEJ KATTEN SKA INTE ÄTA SKINKA.:mad:
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

För det första så ska en 8 veckor kattunge inte ens ha lämnat sin mamma.
För det andra måste en så liten kattunge ha ständig tillgång till ett BRA foder för små kattungar.

Jag kan nästan räkna ut att du är en gymnasieelev på ngn form av naturbruksskola?

När ska skolpersonalen börja ta ansvar för alla djur eleverna skaffar sig när dom får fria händer på internatet... Att man ska hem på helger och lov verkar dom dock inte tänka på och djuren hamnar i kläm, blir lämnade på internatet eller slussas runt...
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

8 veckor? åh vad irriterad jag blir. En 8 veckors kattunge ska vara hos sin mamma o inte skickas runt som en leksak. NEJ KATTEN SKA INTE ÄTA SKINKA.:mad:

Den måste ju inte alls vara hos sin mamma hela tiden och den kan visst äta skinka varför skulle inte den kunna äta det? bättre med döda ruttna fåglar som mamman släpar in eller? hahaha nu är det jag som blir irriterad på dig:devil:
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

det jag menar är att lagstiftningen är barnsligt löjligt nästan som om en efterbliven kommit på den. kattungar som är 8 veckor klarar sig utan sin mamma utan problem jag har själv tagit hand om kattungar som varit yngre än så och blivit lämnade av sin mamma och inte har dom dött....tyvärr...lagstiftningen är skrattretande och hahaha skrev jag för att det också var skrattretande, som om en kattunge som är åtta veckor och inte är hos sin mamma och äter skinka kommer bli sjuk och dö på en gång...alltså tanken är ju bara så rolig
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

Det är bevisat gång efter gång att kattungar behöver vara hos sin mamma och sina syskon till minst 12 v för att få en så bra uppväxt som möjligt. Antalet kattungar som har problem med rumsrenhet och som snuttar är mycket högre än hos kattungar som fått vara hos sin mamma och sina syskon till minst 12 v. Det är bevisat av mååånga väldigt kunniga och kattintresserade människor och knappast nått som du kan bättre. Så är du den djurvän som du påstår du är så tar du till dig nya, bevisade fakta. För djurens skull är det viktigt att lägga sin egen stolthet åt sidan ibland och acceptera att man hela tiden lär sig nya saker. Är man inte villig att ta till sig nya fakta är man heller ingen djurvän.
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

Jag har nappat upp ungar som var två-tre veckor när vi hittade dem övergivna av en vildkatt och tack och lov så överlevde alla och det blev trevliga katter av dem alla tre. Men bara för att det gick bra den gången så skulle jag ju aldrig komma på tanken att nappa upp ungar om det inte är nödvändigt för deras överlevnad.
Givetvis bodde de kvar här till de var över tolv veckor för då hade de iallafall varandra och lärde sig på så sätt hur en katt ska bete sig genom att ha varandra att lära sig på.
Du får nog ändra ditt användarnamn för ingen djurvän kan gå med på att ta ungar ifrån deras föräldrar för tidigt eller för den delen ge dem mat de inte mår bra av.
Givetvis faller de inte döda ner om man ger dem skinka eller tar dem ifrån deras mamma som åttaveckors men de mår inte bra av det i längden.
Jag tycker att du ska läsa på innan du uttalar dej så slipper du göra bort dej.
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

Men herre gud människa. Det är väl en jävla skillnad på att överleva och att det är risk för negativ påverkning av uppväxten!!
Ska man resonera som du så är ju varenda lag jävligt löjlig då.
Äh vadå, våldtäkt, varför ska det vara olagligt? Spela roll, kvinnan dör ju inte.
Lagar finns för att djur och människor ska kunna leva så bra som möjligt, inte bara överleva!
Ett spädbarn överlever nog en diet på skinka och att bli lämnad ensam med, men inte fasen är det bra!
Jösses, kom TS 15 åriga vän till undsättning måntro?
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

vad spelar det för roll om en katt snuttar? är det något man ska störa sig på? det är väl mysigt!. ja visst att det kan va bevisat att det är bättre när dom är hos sin mamma men om den personen inte har mamman i närheten eller om hon tog katten tidigt för att en bekant som ägde mamman skulle ha ihjäl kattungarna då kanske du hade ändrat inställning till dina "bevisade lagar" eller vad säger du? eller hade du hellre låtit kattungarna blivit brutalt mördade för att det är bättre att dom är hos sin mamma...dom kanske skulle dött ändå och personen kanske räddade dennes liv och tog den tidigt:)
 
Sv: Kan man ge katt rökt skinka?

Jag har nappat upp ungar som var två-tre veckor när vi hittade dem övergivna av en vildkatt och tack och lov så överlevde alla och det blev trevliga katter av dem alla tre. Men bara för att det gick bra den gången så skulle jag ju aldrig komma på tanken att nappa upp ungar om det inte är nödvändigt för deras överlevnad.
Givetvis bodde de kvar här till de var över tolv veckor för då hade de iallafall varandra och lärde sig på så sätt hur en katt ska bete sig genom att ha varandra att lära sig på.
Du får nog ändra ditt användarnamn för ingen djurvän kan gå med på att ta ungar ifrån deras föräldrar för tidigt eller för den delen ge dem mat de inte mår bra av.
Givetvis faller de inte döda ner om man ger dem skinka eller tar dem ifrån deras mamma som åttaveckors men de mår inte bra av det i längden.
Jag tycker att du ska läsa på innan du uttalar dej så slipper du göra bort dej.

ne precis..du har nappat kattungar och dom dog inte...det har jag med gjort och dom dog inte heller! vad är problemet? dom tycker om skinka det är upp till ägaren om den ska få äta skinka,, tråkigt och va katt till dig och aldrig få något gott, hade nog fan rymt
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 552
Senast: Skjøldur
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp