Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min faster (60-års-åldern) med familj bor i Malmö och har alltid gjort. De har inga planer på att flytta, men självklart tycker de att utvecklingen är högst otrevlig.Tillspetsad rubrik. Men har vi några Malmöbor här på forumet? Är det en "nog go zone"? Varför är Malmö så hårt drabbat?
Jag bor vid Ribersborg och har aldrig någonsin känt mig otrygg någonstans i Malmö fram till överfallsvåldtäkten för några veckor sedan ca 800 m från oss. Känner mig inte otrygg men det fick mig definitivt att tänka till. Jag har flera vänner som inte åker till Malmö men har aldrig förstått det. Snarare i vårt område så har jag glömt kassar och prylar på gatan när jag kört iväg med bilen och de har stått kvar när jag kommit tillbaka ett dygn senareTillspetsad rubrik. Men har vi några Malmöbor här på forumet? Är det en "nog go zone"? Varför är Malmö så hårt drabbat?
Något är väldigt fel i Malmö med tanke på antal innevånare och hur mycket man får i utjämningsbidrag.
Från Stockholms sida kan man ju börja med att slopa passkontrollerna så tågen kan rulla normalt igen. Hela utvecklingen av regionen är ju satt på paus. Helt vansinnigt att det kan fortsätta.Heh, ja, skulle man från Sthlms sida strypa bidragen så skulle Malmö gå i konkurs fortare än man hinner säga flaska.![]()
Från Stockholms sida kan man ju börja med att slopa passkontrollerna så tågen kan rulla normalt igen. Hela utvecklingen av regionen är ju satt på paus. Helt vansinnigt att det kan fortsätta.
Jag jobbar i Malmö men vill inte bo där. Jag trivs istället utmärkt i en kommun mellan Malmö och Lund.
Många av mina kollegor har redan valt att lämna Malmö och fler är på väg. Det finns skäl till det.
Jag har inga problem att vistas i Malmö. Men det finns också skäl till att jag och de flesta av mina kollegor väljer att ta på en civil jacka över uniformen.
---
Jag har träffat ett oräkneligt antal av Malmös kriminella. Både inne på jobbet och utanför.
Jag har tagit emot nyhäktade 16-åringar med skottsäkra västar.
Jag har hört åhörare på rättegångar sitta och hota såväl tilltalade som målsägande och vittnen.
Jag vet att otroligt många brott inte klaras upp eftersom folk antingen inte vill eller inte vågar vittna.
Det finns definitivt problem i Malmö och det är otroligt sorgligt. För jösses, vilken vacker stad det är!