Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har två olika avmaskningsmedel på 600kg, och hästarna som ska avmaskas väger cirka 400kg, så då blir det alltså 400kg maskmedel kvar, som jag skulle kunna spruta i ponnyn, och slippa öppna ännu en, men går det eller är det big no?
Okej. De tar ju rundmask båda två, och jag har faktiskt tänkt att maskmedel som maskmedel bara det är till häst.
Men då låter jag bli att blanda, för säkerhets skull.
Detta är hästar jag har på foder, som jag fått avmaskningsmedel till, om ägarna gjort täckprov vet jag inte, de har inte sagt något, men de vill ha dem avmaskade, vilket jag då gör, eftersom det är deras hästar.
Men de är nu avmaskade, och tack för era svar.
Stopp stoppJag tror ingen av dem har mask då jag inte sett några tecken på det, men nu är allt i sin ordning
Stopp stopp
Även fodervärdar mår bra av att lära sig mer om hästars sjukdomar, parasiter, vaccinationer mm. Ta tillfället i akt och lär dig allt du kan!
Jag kan om hästars vaccinationer etc, då jag har egen häst, men eftersom jag är fodervärd åt två hästar, så är det deras ägare enligt mig som bestämmer om de vill ha sina hästar avmaskade, även om de inte har mask och har chans för att bli resistenta så är det ändå upp till ägaren, jag som fodervärd tänker då inte vägra göra det..
Jag själv tycker det är en annan sak att rida en halt häst än att avmaska än häst som kanske inte behövs, men strunt samma jag har fått svar på min fråga som tråden faktiskt handlade om.
Hoppas du funderar på det iaf. Resistensutvecklingen är ett problem för ALLA.
OM fodervärden skickade med maskmedel så är det kanske för att det var dax att maska enligt dens avmaskningsschema