Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nästa bit är att du köper ett sto efter honom istället. Då vet du vad du får redan från början.
Med anledning vad som hände mitt fina föl spekulerar jag om det går att betäcka nu?
Se min tråd om fölet som dog på djursjukhusetAvelsidan)Mitt föl dog på djursjukhuset
Tacksam för snabba inlägg!
Vilka är fördelarna jämfört med att få föl vid normal tid?
Klart du kan ,, jag betäckte 20okt förra året ,, allt går om man bara vill![]()
Hej!
Läste en intervju från det stora stuteriet VDL där man menade att det bara är slöseri om ett avelssto går tomt.. mao.. betäcka kan man året runt. Men de har ju iofs egna hingstar så det är lättare att lösa den biten.
Tror inte alls det behöver bli sämre egentligen.. bra foder.. och mkt utevistelse.
Jaja...lite tankar bara
OM man betäckt hela sommaren och inte fått dräktigt förräns i augusti är väl en sak - men att börja försöka få dräktigt senare än det låter för mig som ett mkt oigenomtängt alternativ.
Det där tänker jag oxå. Du TS har mist ditt föl nu o så i ren panik ska du betäcka om...! Du har inte funderat hur stoet mår psykiskt av att mista ungen o allt? Är det inte ett värde i att stoet mår bra i kropp o knopp? Ett sto som mist sitt föl sörjer och den sorgen ska man inte bara förkasta. Det kan bli onödiga bekymmer o har du nu så himla brått att hitta en avkomma efter en speciell hingst så KÖP!! Det finns ju INGA son helst garantier på att du får ett stoföl igen. Tänk om ditt sto bara får hingstföl i fortsättningen?
Nä, låt både sto o ev föl slippa bli sena hösthistorier! Naturen är utformad som den är av ev anledning. Visst idag kan vi köpa alla de sorters foder men är det lika bra som vårens proteinrika bete, sol o fritt fram att leka i värmen? Nej, se på dem som fått föl här på buke nu... förkylningar, funderingar om täcke, vart ska fölet ligga där ute det är ju så kallt osv. De jag vet som fått SENA föl säger "aldrig mer". Det är inget att medvetet satsa på!
Oj då väntar du nu då?
Jag har precis fått min lilla tinker bebis![]()