Venus_in_Furs
Trådstartare
Vi har haft en så otroligt dålig vinter på gården iår vad gäller ridmöjligheter! Paddocken skottades fram, blev ojämn vid plusgraderna och fryste på, går nu att rida på i försiktig skritt. Vår skog med fina vägar och som man måste passera för att komma ut på grusvägar omkring, där fäller de träd för fullt så man tar sig inte fram mer än 100 m från gården. Finns ingenstans att rida alltså! Rider ett par, tre ggr i veckan max på banan i sakta skritt och motivationen tryter verkligen!! Hästen går perfekt, bra med mkt skritträning, men jag saknar att kunna öka hennes kondition. Hon går i en stor hage där hästarna trampat upp stigar de går på. Utanför dem är det tjäle som släpper när man kliver på den och man sjunker långt ner (vill inte jaga runt henne i det heller). Och nu hade vi planerat att tävla i april och jag ser detta försvinna längre och längre bort Så HUR kan jag göra för att träna konditionen och framförallt stärka leder och ligament eftersom dessa tar längre tid än kondis att bygga upp? Har slut på ideer.. Vilka dressyrskolor stärker leder/ligament?
Snälla tips!!!
Snälla tips!!!