kan jag släppa ihop min valack med mitt sto å föl, i samma hage??

L

lie

skulle släppa ihop mitt sto å föl(1 månad) på sommarbete nu men nu har den andra fölungen som finns i stallet skadat sig och är på strömsholm en tid framöver.. tänkte då om man inte kunde släppa ihop min valack till mamma å fölis?? fast de har ju aldrig gått i hop min valack och märren.. ska jag låta fölungen gå själv med mamman lr?? :confused:

jag tor inte d e nån fara med fölet,mamman borde försvara det. men sen kan mamman och val hamna i slagsmål eller så kommer det att gå hur bra som helst. man kan inte göra mer än att pröva. hur e val? hög i rang? lekful? osv

jag släppte ihop min märr o föl med valacken efter en vecka. dom e bästisar nu=) har även släppt in ett annat sto.. o det går jättebra. mamma skyddar fölet.. det är bara om hon ger sig på valacken,,

Jag skulle släppa ihop om mor och val kan prata över boxväggen i normal ton. Du kan ju vara kvar vid hagen en stund med en polare så att ni kan ta isär om det verkar bli stojjit, men dom kan ju springa en del i början föralldel det är ju inget onormalt!!

ja jag kan väl prova och se hur det går.. mamman är väldigt hög i rang och det kommer bli hon som bestämmer över min val. för han ger sig om nån är högre än han i rang.. ja lite busig blir han allt:P

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 124
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 258
Senast: Masse
·
Hästhantering Om ni hade ett sto ni skulle släppa ihop i hage med en annan häst, skulle ni då välja att släppa den med en valack eller med ett annat...
Svar
10
· Visningar
1 085
Hästvård Hej! Är flitig läsare här på forumet, men har nu (äntligen!) skaffat ett konto. Jag har en fundering som jag gärna vill ha input på...
2
Svar
21
· Visningar
2 841
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV