Kan jag hoppa då?

P

pimpim_

Min häst har fyra broddar på varje sko nu när det är vinter och nu så har han tappat två stycken på ena skon men kan man hoppa ändå eller blir det jobbigt för han ? Jag kan nämligen inte sätta i nya broddar :crazy: och pappa ska göra det på fredag. Och vi har hoppträning imorgon och höjden ligger på ca 80cm - 1.10m . Vad tror ni ?

Sv: Kan jag hoppa då?

Varför kan du inte sätta i nya?

Om du ska rida i ridhus eller på mjukt underlag tror jag inte det är några problem, då sjunker de ju ner ändå!
Men om jag var du skulle jag ta bort två broddar på den andra hoven också, och sätta de två som är kvar, i trakterna.

Om underlaget är mjukt= broddarna sjunker ner, skulle jag inte oroa mig. Annars kan du ju skruva ur alla brodd:idea:

jag ser det som inga problem, eftersom jag antar att ni rider på någolunda mjukt underlag? :idea: så då sjunker ju brodden ändå ner, vilket den gör i snö/lera också.

Okej, tack för att ni svarade. Japp vi rider i ridhus, och jag ska försöka få tag i någon som kan hjälpa mig och visa hur man sätter i nya :) men jag tänkte att det är bästa att veta, så att man är på den säkra sidan :)

det är bra det, gillar folk som tar det säkra för det osäkra :)
det är inte särskilt svårt att brodda, jag tyckte väl också det ibörjan medans man lärde mig, men nu gåre lika lätt som en plätt :)

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 964
Senast: Mia_R
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 326
Senast: Kraxa
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 800
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka