Kan jag ha mylerbett på dressyrtävling?

Sv: Kan jag ha mylerbett på dressyrtävling?

Jag har inte hört ett ord från Dressyrkommitten än. De tyckte kanske inte att frågan var så viktig...:mad: Dags att trakassera dem igen kanske, hehe...:devil:

ne, men om dom nu inte gör det och du vekrligen älskar din häst så varför ens tvinga på hästen bett i sånna fall?

varför inte bara acceptera att den INTE vill ha bett i käften??

Precis som man kan inte tvinga alla hästar att kunna ha ryttare på ryggen för dom är inte byggda på ett sådant sett!!

:rofl::rofl::rofl::rofl: Ursäka mig men jag skrattar så att tårarna rinner. Vad var detta för märklig attack...??:rofl::rofl:

Släpp hinkarna bruden...;)

:eek: :eek: :eek: :eek:

ATT DU ENS HAR ETT SÅNT BETT I MUNNEN PÅ DIN HÄST!
ursäkta att jag 'skriker' men herregud!!

Jag undrar också varför du i stort sett kallar henne djurplågare? Det är ett 3 delat bett med fasta ringar, med en rulle i mitten. Självklart föredrar olika hästar olika bett men just det här är ett bett som många hästar gillar, pga att det är både rörligt och ligger bra i munnen och inte klämmer (förutsatt att man har rätt storlek). Och enligt hästtandläkare ska man inte ens rida på 2 delade, dom trycker i gommen. Man ska även ha minst 3 olika modeller på bett att byta mellan i veckorna. Så förklara varför detta bett är så hemskt?

:rofl::rofl::rofl::rofl: Ursäka mig men jag skrattar så att tårarna rinner. Vad var detta för märklig attack...??:rofl::rofl:

Släpp hinkarna bruden...;)

Jag håller med, varför inte bara hoppa av hästen och låta den bli vildhäst om den stannar på ett hinder? Den vill ju inte! HAHAHAHAH :rofl:

*KL*

Inga av mylerbetten är godkända, inte Comfort snaffleserien heller. Tyvärr. Jag frågade SvRF och fick blankt nej. Det är ju ingen vanlig mittdel på dem, och där sprack det.

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: Amanda_F
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
514
Senast: MiniLi
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: settis
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
385
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka