Kan jag göra något alls med denna höanalys?

S

ScareCrow

Har fått analys på höet från bonden jag köper av, men det finns ingen mineralanalys (heter det så?) så jag har inga siffror att gå efter när det gäller kalcium och fosfor. Kan jag göra något alls med denna analys, går det att räkna ut någon foderstat, eller är det bara att strunta i saken och försöka hitta någon annan att köpa av? :confused:

Sv: Kan jag göra något alls med denna höanalys?

Går det att analysera det som är färdigt balat och inplastat? Ska man inte ta det direkt av åkern för att det ska visa som det ska? Och går det att göra bara en mineralanalys, eller måste man göra om allting igen?

Sv: Kan jag göra något alls med denna höanalys?

Räkna foderstat i MJ och protein kan du ju göra.Sen som någon sa om du vill ha
mineralerna ochså skicka in själv.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
544
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 202
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar