Kan jag få avslag på lån pga arbetsgivare?

Misiaczek

Trådstartare
Jag har ansökt om ett lite större lån som jag idag fick besked på att det blivit beviljat. Det står dock att de kan komma att kontakta min arbetsgivare för att kontrollera att uppgifterna jag fyllt i stämmer (naturligtvis stämmer de).
Blev dock väldigt nervös över detta då man kan säga att jag och arbetsgivaren inte direkt är bästa vänner...

Men min fråga är, kan arbetsgivaren säga/göra något som kan få banken att ge avslag?? :crazy:



Jättetacksam för svar!!
Är så himla nervös just nu och har en stor klump i magen.....
 
Sv: Kan jag få avslag på lån pga arbetsgivare?

Låter knepigt om din arbetsgivare skulle kunna säga något som gör att du får avslag... Det den isf skulle kunna säga är ju att uppgifterna du lämnat inte stämmer men det vore ju ganska korkat för du har väl egna papper på det?
 
Sv: Kan jag få avslag på lån pga arbetsgivare?

Jo självklart har jag papper på det.

Det jag tänker mer är att banken som ger ut krediten på flera år "förväntar" sig väl ändå att man ska vara kvar på det jobb/lön man angivit.
Och det är nämligen så att jag "hotat" att säga upp mig för ett par veckor sen pga att jobbet strulat med lönen flertalet gånger och jag fick verkligen bråka till mig det jag skulle ha.
Så är rädd att chefen kanske kommer säga att jag är oberäknelig, att jag velat säga upp mig innan och kanske gör det snart igen, vilket kanske skulle få banken att backa?
 
Sv: Kan jag få avslag på lån pga arbetsgivare?

Nej, alltså, den meningen handlar ju om ifall du ljugit om din lön. Därför vill banken ha ett godkännande från dig att de kan kontakta din arbetsgivare ifall de tror att det behövs.

Det är många fler än vad man tror som ljuger om sin lön för banken.
 
Sv: Kan jag få avslag på lån pga arbetsgivare?

Jag är verkligen inte insatt i sånt här men det låter oerhört oprofessionellt av din chef om hen gör så... Känns inte som att du behöver oroa dig men jag vet ju å andra sidan inte vilken typ av folk det är du har att göra med, en del är ju mer speciella än andra ;)
 
Sv: Kan jag få avslag på lån pga arbetsgivare?

De kan ha fel nummer utsatt på eniro så om de inte är kontaktbara på det numret så kan det leda till avslag.
Detta hände en vän till mig.
 
Sv: Kan jag få avslag på lån pga arbetsgivare?

Man ska ju fylla i arbetsgivarens telefonnummer direkt i ansökningsblanketten, så jo rätt nummer har dom.
 
Sv: Kan jag få avslag på lån pga arbetsgivare?

+ Ramona

Ok, tack för svar! Känns lite mindre nervöst nu :)
 

Liknande trådar

Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
12 413
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 024
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 193
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Skulle vara jättetacksam om någon orkar läsa (med reservation för att jag låter som en bortskämd skitunge) och kanske bolla lite med...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Grettir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp