S
smiling_girl
Jag har ett varmblod som är 7 år.. Han är jätte duktig och har aldrig gått på travet utan inriden när han va 3 år och utbildad och så.. Jag har haft han 1 år snart och för några gånger sen började han me att han fattar galopp istället för att trava och jag har trott att han varit pigg och velat springa och så.. Jag och en annan i stallet skulle på en 3 dagars kurs en bit bort från oss så vi red bort och då skulle vi trava på en grusväg men han fattar galopp och så gjorde han några gånger... Sen på kursens andra dag så skulle vi trava på volt och då gör han samma sak i båda varven! Flera gånger och tränaren säger att han kan ha en låsning i höger bogen som gör att han inte kommer fram i trav för han har ont så att han galopperar för det är lättare för han... Vad tror ni här på bukefalos ? Hon rekomenderade en kiropraktor, vi ska ringa en på måndag, har även fått stretch grej jag ska göra me bak och framben.. men har ni några andra tips på hur jag ska göra han mjukare i höger bog? På kursen fick jag göra mycket förvänd och rättvänd öppna som gjorde det lite bättre... Tips, tack!!