Tinkywinky
Trådstartare
Min älskade häst gick bort tidigare i år och var inprincip pensionerad de två sista åren. Började rida på ridskola i april och insåg då att jag inte kommer ihåg hur man rider ordentligt. Har hittills inte fått en enda häst att gå i stadig form och vet inte alls hur jag ska göra. Har ju ridit inprincip endast min häst i ca 6 år och visste exakt hur jag skulle jobba han men nu när jag rider andra hästar fungerar inget alls. Tyglarna bara glappar och hästarna går med huvudet rätt upp. Blir så frustrerad, har fått hjälp av min ridlärare om hur jag ska rida tex att hitta gummibandskänslan i armbågarna och lirka med bettet men det blir ingen skillnad. Känns som att jag antingen glappar i tyglarna eller så blir jag dragande och stum. Någon här inne som har något tips eller orkar beskriva hur man enligt ”skolboken” jobbar för att hitta en stadig form? Inser verkligen nu att jag borde ha ridit mycket mer för tränare under åren med min gamla häst. Dock red jag ungefär 2 gånger i månaden på ridskola under några år men det var ju med min egna häst och det var ganska många år sen nu. Känns mig som sagt lite frustrerad och vet inte hur jag ska ta mig framåt.