Juzzzen
Trådstartare
Jag kan inte få analys på det höet vi har i vårt stall,för det är från tre olika skördar, och att analysera alla dem blir lite dyrt..hade vi haft dom pengarna så..
Jag som verkligen skulle behöva en analys så jag kunne räkna ut vad pålle ska ha,så han inte får brist på nåt (speciellt protein)
Han är en connemara ca 153 cm mankhöjd,21 år gammal o ganska kraftigt byggd.Fräsch o framåt.
Just nu är jag i igångsättning stadium och hans foderstat ser ut så här
morgon: 0.5 kg havre,0.25 betfor,1/2 mått mineraler(vet ej märket men det är pellets,för hästar i normalt arbete iallafall),2 kg hö
Middag:0.5 kg havre 2 kg hö
Kväll: 0.5 kg havre 2 1/2 kg hö
O moröttter vid varje måltid såklart..
(där i mellan äter han en del hö i hagen oxå såklart)
Jag vet att det inte går att säjja nåt speciellt utan analys, men jag funderade på att tillsätta vetekli oxå.Vad tycker ni....lite tips om vad ni tror,just nu e han lagom i hull oxå,men behöver musklas upp..Tackar för alla tips jag kan få!
Jag som verkligen skulle behöva en analys så jag kunne räkna ut vad pålle ska ha,så han inte får brist på nåt (speciellt protein)
Han är en connemara ca 153 cm mankhöjd,21 år gammal o ganska kraftigt byggd.Fräsch o framåt.
Just nu är jag i igångsättning stadium och hans foderstat ser ut så här
morgon: 0.5 kg havre,0.25 betfor,1/2 mått mineraler(vet ej märket men det är pellets,för hästar i normalt arbete iallafall),2 kg hö
Middag:0.5 kg havre 2 kg hö
Kväll: 0.5 kg havre 2 1/2 kg hö
O moröttter vid varje måltid såklart..
(där i mellan äter han en del hö i hagen oxå såklart)
Jag vet att det inte går att säjja nåt speciellt utan analys, men jag funderade på att tillsätta vetekli oxå.Vad tycker ni....lite tips om vad ni tror,just nu e han lagom i hull oxå,men behöver musklas upp..Tackar för alla tips jag kan få!