S
Silly
Pratade med min tränare idag och min häst är ganska stressig och omusklad trots att hon går endel. Tränaren berättade att forskning visat att vissa hästar inte klarar av att bryta ner kolhydrater, de saknar den genen. Om hästen saknade den här genen kunde det visa sig på flera olika sätt, vanligt med korsförlamning, hästen kanske har svårt för att lägga sig ner eller att backa. Kunde oxå vara så att det hände något med kolhydraterna så att hästen fick en känsla av mjölksyra i hela kroppen. Istället för att använda sig av havre och betfor rekommenderas lusern och olja. "Dieten" kallades något särskilt.. Nåt på E tror jag och tränaren upplevde att hennes hästar hon provat på hade blivit lugnare och fått mer muskler.
Någon som hört talas om den här teorin? Erfarenheter? Något att tillägga överhuvudtaget (typ argumment för (o)sannolikhet?
Nu minns jag inte exakt vad hon sa men något sånt var det, rätta mig gärna om jag har fel.
/Silly
Någon som hört talas om den här teorin? Erfarenheter? Något att tillägga överhuvudtaget (typ argumment för (o)sannolikhet?
Nu minns jag inte exakt vad hon sa men något sånt var det, rätta mig gärna om jag har fel.
/Silly