Kan inte bestämma vad jag vill!

Maddi

Trådstartare
Jag vet inte vad jag vill. Låter otroligt konstigt men men...
Så här ligger det till, jag har ridit i många år men haft ett långt uppehåll. Nu har jag tagit upp ridningen igen och är medryttare i ett stall ett par mil hemifrån.
Jag är 30+ och känner att jag verkligen behöver skaffa mig ett "eget" liv utöver familjen. Pysslandet med hästarna får mig att må bra. Jag är långt ifrån en rutinerad ryttare och tänker hålla ridningen på motions och nöjesnivå.
Nu till problemet, jag känner att jag vill mer än att vara medryttare. Jag vill hitta den där speciella relationen till hästen. Jag vill kunna bestämma när jag ska rida och när jag bara vill pyssla och mysa i stallet utan att först ringa och kolla om det är ok att jag kommer.
Har hittat en gård med stora möjligheter men mycket jobb.
Där vi bor nu finns ett stall en kilometer bort.

Agh, ska man bo kvar här eller flytta, skaffa egen häst eller hitta foderhäst eller bara vara nöjd med läget som det är nu? Fasen vad svårt det är!
Vet att ingen kan bestämma detta åt mig men det är nog nyttigt att ventilera med någon så att man kan tänka klart :)

Sv: Kan inte bestämma vad jag vill!

Finns tiden och pengarna tycker jag att du ska köpa dig en häst. Börja kanske med en foderhäst för att verkligen se att tiden räcker

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 406
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 728
Senast: Blyger
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 098
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar