Kan hundar också vara vegetarianer?

Sv: Kan hundar också vara vegetarianer?

Jättebra svar!
Man kan ju tex. se skillnad på en golden retriever och ett får, de är nästan samma storlek, en golden har en tarm på ca 7,5 meter ett får på ca 45 meter.

:eek: Ja! Hu det är verkligen inte klokt vilken skillnad det är egentligen!

Jättebra svar!
Man kan ju tex. se skillnad på en golden retriever och ett får, de är nästan samma storlek, en golden har en tarm på ca 7,5 meter ett får på ca 45 meter.

Okej, jag tog reda på det själv, människans tarm är 5-7 meter lång (och en människa på alla fyra torde gå att jämföra storleksmässigt med en golden). Så nu förstår jag inte alls vad du menar? Att vare sig hunden eller människan klarar sig på att käka gräs som ett får är en sak, men det har ju inget med veg mat att göra. Människan klarar sig ju alldeles utmärkt (i modern tid oftast t.o.m bättre) på fullvärdig vegetarisk kost. Om tarmlängd var avgörande för det skulle i så fall nämnda golden retriever klara sig ännu bättre på sådan kost än människan!

Jag själv slutade växa bara något år efter jag blivit vegetarian och ser man på mina syskon som inte är vegetarianer så blev de ganska betydligt längre än mej vilket tyder på att trots att jag försökte äta ordentlig vegetarisk mat ändå inte fick i mej tillräckligt med protein.
?

Det här låter tyvärr inte särskilt vetenskapligt. Mina systrar är tvillingar och trots detta skiljer det 11 cm i längd på dem. Den ena måste lidit rejäl brist på protein då?

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
245
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
416
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
548
Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 095
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka