Kan hundar få urinvägsinfektion?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Bianca1971
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 769
B

Bianca1971

eller bara människor....
16 veckors-tjejen har de senaste dagarna varit lugnare än normalt (sover mycket), kissar fler gånger än normalt då vi är ute, dessutom tycker jag att det luktar kiss om henne ibland, detta har jag inte känt förut.

En annan teori vi har haft är att hon sätter sig ner och låtsas(?) kissa när hon blir osäker ute, och när hon inte får göra/springa/dra som hon vill... är det någon som vet om detta är ett psykiskt beteende eller om det är UVI?

Sv: Kan hundar få urinvägsinfektion?

Hundar kan få urinvägsinfektion. Typiska symptom är att hunden kissar oftare än vanligt, kissar inne för att den inte KAN hålla sig, får ev. blod i urinen, kan förstås också få feber och bli allmänpåverkad.

Sv: Kan hundar få urinvägsinfektion?

Hej
Det är ofta små tikar som får urinvägsinfektion
De sitter så nära marken. Så det kommer smuts i urinröret.
Min rottis tik hade det 2 gånger som valp.
ta ett prov och låt vet kolla.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 302
Senast: Liran
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 291
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 910
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
651
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka