Kan hästar ha gallor på bara ett ben???

Tweety1985A

Trådstartare
Ja, nån som vet? Är det möjligt eller måste de ha på fler än ett ben? Vad kan gallor på ETT ben bero på????Kan de få gallor på ETT ben av gräset å så??? :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

En häst kan ha gallor på <ALLA ben.En galla kan orsakas utav: Dåligt foder,överansträning eller ålder.Om det nu är orsaken till ålder eller överansträning så kan du linda ett varmt ylle bandage övernatten på benet/bena. :banana:

Vi hade en häst som hade en galla i ena framknätsom berodde på överansträngning bla. Av gräset brukar de oftast få gallor bak eller alla fyra benen...

Det är "värre" om hästen bara har gallor på ett ben eftersom det troligtvis inte handlar om proteinöverskott utan en inflammation av ngn annan anledning tex överansträngning. Kontakta vetrinär!

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 957
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 451
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
963
Senast: Sirap
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka