Kan häst tävla för två klubbar?

B

busann

Min dotter som har grönt kort och licens har tävlat lite för en ridklubb. Hon har nu en medryttarponny vars ägare (har ej grönt kort eller licens) är medlem i en annan klubb. Ägaren kan av naturliga skäl bara tävla klubbtävling och min dotter skulle kunna tävla det samt lokala tävlingar. Kan båda tävla samma häst för olika klubbar?

Sv: Kan häst tävla för två klubbar?

Licensen är ju utställd på din dotter, så vilken häst/ponny hon rider spelar ingen roll.
Två ryttare med licens från olika klubbar kan tom starta samma häst/ponny under en tävling.

Hur är det om det är regional tävling då? Dvs att hästen också har licens, spelar det någon roll om den står på en annan klubb?

Häst/ponnylicensen är endast kopplad till hästen/ponnyn och inte till någon klubb. Så det går bra även då att tävla olika ryttare för olika klubbar på samma häst.

I vårt stall finns två systrar som (innan storasystern blev för gammal...) tävlade samma ponny i olika grenar för varsin klubb.

Den ena upp till nationell dressyr och den andra lokal/regional hoppning och dressyr.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 427
Senast: Mia_R
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 977
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 742
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar