kan ett grav.test visa fel?

Status
Stängd för vidare inlägg.

KisseNova

Trådstartare
Är det någon som har varit ute för att apotekets gravidtetstester har visat fel?

Jag har haft oskyddat sex sen veckan innan jul, då jag plockade ur min p-stav.Tanken var ju lixom att snabbt som ögat sätta på ett p-plåster, men mensen vill ju inte komma :cry:

jag gjorde ett grav.test som visade negativt, som jag oxå gärna vill lita på att den visade rätt.Då jag och min sambo inte vill ha barn ihop än..
 
Sv: kan ett grav.test visa fel?

Jodå, de kan visa fel.

Frågan är väl varför ni har oskyddat sex om ni inte vill ha barn. :smirk: Ägglossningen kommer ju före mensen i vanliga fall så....
 
Sv: kan ett grav.test visa fel?

därför att jag inte klarar av att ha sex med kondom :crazy:

Och avstå...näää..
 
Sv: kan ett grav.test visa fel?

Så hellre abort än kondom ?

jag kan inte fatta hur man kan vara så slarvig med flit. Antingen skyddar man sig om man inte vill ha barn eller så får man väl låta bli att ha penetrerande sex på så sätt att risken att bli med barn finns.
 
Sv: kan ett grav.test visa fel?

cirkus skrev:
Så hellre abort än kondom ?

jag kan inte fatta hur man kan vara så slarvig med flit. Antingen skyddar man sig om man inte vill ha barn eller så får man väl låta bli att ha penetrerande sex på så sätt att risken att bli med barn finns.

Anklaga mig inte innan du känner mig :mad:

Det var inte så jag skrev överhuvudtaget.OM jag blir med barn så kommer jag med största sannolikhet att behålla det då jag vill ha en till.Skulle aldrig använda abort som preventivmedel.Så ta reda på fakta innan!!
 
Sv: kan ett grav.test visa fel?

först skriver du att du och din sambo INTE vill ha barn ihop än, s det är väl int ekonstigt att folk reagerar.
Sen påstår du att du kommr behålla barnet för at du vill ha ett till
Hur ska du ha det?
 
Sv: kan ett grav.test visa fel?

escodobe skrev:
först skriver du att du och din sambo INTE vill ha barn ihop än, s det är väl int ekonstigt att folk reagerar.
Sen påstår du att du kommr behålla barnet för at du vill ha ett till
Hur ska du ha det?


Nej, folk får gärna reagera.Men det är inte det minsta snällt att skriva att jag hellre gör abort än använder kondom.För det skulle jag aldrig göra, abort är inget preventivmedel.

Joo, jag och min sambo vill ha barn ihop; men när vi har varit ihop längre.Och ja, jag vill ha ett till men jag är inte ensam om att skaffa barn och måste därför även ta hänsyn till vad min sambo vill och tycker.Om vi kan så kommer vi undvika en graviditet, men visst risken finns ju alltid.Men då får man ta det då.

Men oavsett hur jag skriver mina inlägg så ger det dig ändå ingen rätt att anklaga mig för att vara slarvig.Jag har en son sen tidigare förhållande, och vet vad barn kräver.
 
Sv: kan ett grav.test visa fel?

Jag anser att det är slarvigt att ha sex utan skydd om man INTE vill ha barn. Du kanske tycker annorlunda.

Jag frågade; hellre abort än kondom ? jag har inte påstått att du hellre gör abort än har kondom. Men jag måste ju erkänna att iallafall jag börjar undra ifall att man skriver som du gör. Inte klarar av kondom, kan inte avstå, vill inte ha barn, sex utan skydd. Min slutsats är iallafall att det är slarvigt och oansvarigt. Men du kanske tycker annorlunda ?! Ansvarsfullt och noggrant ? Vad vet jag.
 
Sv: kan ett grav.test visa fel?

Ja, de kan visa fel!! Jag trodde att jag var gravid då jag hade alla symtom på att jag var det, gjorde ett test men det var negativt.
Två veckor senare var jag helt säker på att jag var gravid och gjorde ett till test, men det var också negativt.
Några veckor efter det fick jag missfall!!
Läkaren som tog hand om mej då sa att det inte är helt ovanligt att de visar fel, speciellt upp till vecka 6-7. :crazy: Jag blev verkligen förvånad då jag trodde att de var av hög kvalitet.
 
Sv: kan ett grav.test visa fel?

cirkus skrev:
Jag anser att det är slarvigt att ha sex utan skydd om man INTE vill ha barn. Du kanske tycker annorlunda.

Jag frågade; hellre abort än kondom ? jag har inte påstått att du hellre gör abort än har kondom. Men jag måste ju erkänna att iallafall jag börjar undra ifall att man skriver som du gör. Inte klarar av kondom, kan inte avstå, vill inte ha barn, sex utan skydd. Min slutsats är iallafall att det är slarvigt och oansvarigt. Men du kanske tycker annorlunda ?! Ansvarsfullt och noggrant ? Vad vet jag.

Det enda jag ville var ett svar om apotekets tester kunde visa fel.
Ett enkelt svar krävdes, inte ett påhopp om hur jag tänker göra med den ev bebisen.Men för er som tror att jag är oansvarig och slarvig, så skulle jag inte kunna använda abort som preventivmedel.För abort är inget preventivmedel :crazy:

En oplanerad bebis är lika välkommen för mig som en planerad bebis är för dom flesta :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: kan ett grav.test visa fel?

ramonarunds skrev:
Ja, de kan visa fel!! Jag trodde att jag var gravid då jag hade alla symtom på att jag var det, gjorde ett test men det var negativt.
Två veckor senare var jag helt säker på att jag var gravid och gjorde ett till test, men det var också negativt.
Några veckor efter det fick jag missfall!!
Läkaren som tog hand om mej då sa att det inte är helt ovanligt att de visar fel, speciellt upp till vecka 6-7. :crazy: Jag blev verkligen förvånad då jag trodde att de var av hög kvalitet.

Tack så mycket för ditt svar :bow: :bow:

Får väl testa mig igen och se, samt ringa och kolla med en barnmorska om varför inte mensen kommer...hur jag nu ska hinna??
 
Sv: kan ett grav.test visa fel?

Du kan vara låghormonare, dvs då får du inget positivt utslag på testen oavsett hur många du tar och oavsett när du tar dem.

Det finns en hel del personer som är så, vissa upptäcker graviditeten först när magen växt i kanske 4 de månaden. Och vissa har mens som vanligt under hela graviditeten.
 
Sv: kan ett grav.test visa fel?

*Kl*
whalan skrev:
Och vissa har mens som vanligt under hela graviditeten.

Hur vanligt är det att man har Mens hela tiden?
Har man det ända fram till Förlossningen?

Någon här som varit med om det?
 
Sv: kan ett grav.test visa fel?

Ja, mensen har börjat sippra, på dagen, dag 29 i menscykeln :smirk:

Förhoppningsvis går det bättre nästa månad.

Skall i säkerhets skull grav-testa på fredag, eller imorgon, för att jag är utbjuden på puben på fredag-kväll. Man vill ju veta om man ska dricka alkohol eller ej :D

Har varit VÄLDIGT öm i brösten flera dagar. Vanligtvis känner jag av det max två dagar före mensen. Inte haft särskilt mkt mensvärk heller, men det kommer säkert! :p
 
Sv: kan ett grav.test visa fel?

jag hade faktiskt mens första två månaderna av min tvillinggraviditet. Men jag åt också p-piller så att det kanske var därför !

Det är iallafall väldigt klokt av dig att vara så försiktig som du är med alkohol, ifall att .... !
 
Sv: kan ett grav.test visa fel?

whalan skrev:
Du kan vara låghormonare, dvs då får du inget positivt utslag på testen oavsett hur många du tar och oavsett när du tar dem.

Det finns en hel del personer som är så, vissa upptäcker graviditeten först när magen växt i kanske 4 de månaden. Och vissa har mens som vanligt under hela graviditeten.


nja, då måste jag ha blivit det nyss eftersom jag har visat postiv på mina andra gravditeter (1 bebbe + 1 missfall)....:smirk:
 
Sv: kan ett grav.test visa fel?

cirkus skrev:
jag hade faktiskt mens första två månaderna av min tvillinggraviditet. Men jag åt också p-piller så att det kanske var därför !

Det är iallafall väldigt klokt av dig att vara så försiktig som du är med alkohol, ifall att .... !


Hrm, där ser man. Nu går ju inte jag på p-piller. Men har hör en del som haft mens delar av, eller genom hela graviditeten...?

Kollar i morgon bitti, så vet jag :D
 
Sv: kan ett grav.test visa fel?

KisseNova skrev:
Det enda jag ville var ett svar om apotekets tester kunde visa fel.
Ett enkelt svar krävdes, inte ett påhopp om hur jag tänker göra med den ev bebisen.Men för er som tror att jag är oansvarig och slarvig, så skulle jag inte kunna använda abort som preventivmedel.För abort är inget preventivmedel :crazy:
Man kan inte räkna med att enbart få de svar man VILL ha på ett diskussionsforum.
Så som du formulerade dig så förstår jag absolut att det tolkades så. Läs igenom det själv, som om någon annan skrivit det...

Alldeles för många slarvar och "det händer inte mig"-attityden är för vanlig... kom ihåg det innan du exploderar över folks reaktioner här ;)
 
Sv: kan ett grav.test visa fel?

Chivita skrev:
Hur vanligt är det att man har Mens hela tiden?
Har man det ända fram till Förlossningen?

Någon här som varit med om det?

Har en kompis som fick reda på att hon var gravid 2 veckor innan hon födde. Kan säja att hon var chockad, hon hade inte märkt nåt alls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 532
Senast: Modest
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 751
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 810
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 644
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp