L
Lizzy
Jag lämnade min saluhäst på foder, med ett löfte att han skulle få vara till salu under fodervärdstiden. Det står också i avralet att hästen står till salu. Nu säjer fodervärden att jag inte får leverera hästen förrän avtalet löpt ut, kan de verkligen hindra en köpare att hämta hästen om det står uttryckligen att den är till salu under tiden, dock står det ej att en försäljning bryter kontraktet, men jag trodde det räckte med att skriva att den var till salu.
Jag kan ju inte gärna sälja en häst och sedan säja att han ska stå kvar hos fodervärden tills kontraktet löpt ut. Det finns inget i kontraktet aom avtalets uppsägning, är det praxis att man kan säja upp ett fodervärdsavtal med 1 månad, eller hur gör jag för att så snart som möjligt få tillbaka min häst så jag kan sälja honom.
Någon som kan juridik som kan hjälpa mej...
Jag kan ju inte gärna sälja en häst och sedan säja att han ska stå kvar hos fodervärden tills kontraktet löpt ut. Det finns inget i kontraktet aom avtalets uppsägning, är det praxis att man kan säja upp ett fodervärdsavtal med 1 månad, eller hur gör jag för att så snart som möjligt få tillbaka min häst så jag kan sälja honom.
Någon som kan juridik som kan hjälpa mej...