kan ej klockan lära sig skriva upp tider ?

V

vickis-pajala

min äldsta dotter har bekymmer med att lära sig klockan, hon får god hjälp av specialpedagog och lärare men detta ställer ju till en del bekymmer

i morgon har hon en teater uppvisning och hade inte den blekaste aning om vilken tid de skulle samlas och vilken tid föräldrarna skulle vara där.

tack och lov kunde hon ringa och fråga en kompis, eller första samtalet uppfattade hon inte tiden, sedan ringde hon en annan kompis så löste det sig bättre, givetvis med mig brevid så jag kunde skriva upp klocktiden

jag har gett henne förslag om att ta med ett anteckningsblock och en penna där hon kan skriva upp tiden, när hon fått den av lärare mm

Men det tycker hon är en aning skämmigt hon är 11 år så jag kan ju förstå att hon tycker det.

så nu behöver jag tips och trix och goda råd

Sv: kan ej klockan lära sig skriva upp tider ?

Fast att skriva upp tiden på en lapp innebär ju inte per automatik att folk förstår att hon inte kan klockan.

Jag skriver alltid upp tider på lappar för att komma ihåg, annars glömmer jag bort hälften av tiderna :)

ja det är ju det jag har FÖRSÖKT förklara för dottern men är i den åldern att allt finns i minnet, tills det kommer till en sådanhär grej. Blir det för mycket ljud stoj stimm tappar hon koncentrationen ( läs MÅSTE absolut hålla reda på vad alla andra gör i stället för att lyssna) och då är tiden väck ur skallen:crazy:

Mata in tiden i mobilen så att den piper i lagom tid innan hon ska dit?

Köp en riktigt snygg filofax till dottern när skolan börjar igen.
Det hjälpte min dotter som också hade extrem svårt att lära sig klockan.

När de andra ser den vill de också ha en snygg filofax och då har de betydligt lättare att komma ihåg läxor o.dyl.

Köp en riktigt snygg filofax till dottern när skolan börjar igen.
Det hjälpte min dotter som också hade extrem svårt att lära sig klockan.

När de andra ser den vill de också ha en snygg filofax och då har de betydligt lättare att komma ihåg läxor o.dyl.

detta var ju toppen ska jag kolla efter:D

Liknande trådar

Övr. Barn Min son är diagnostiserad med asperger samt selektiv mutism, högfungerande och väldigt intelligent. Kommer troligen blir lite rörigt...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 979
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka