Kan detta vara regnskållor?

hyperff

Trådstartare
Jag fick hem ett föl för ungefär 1 månad sedan. Hon hade som knölar i pälsen över hela ryggen. Jag trodde först att det var lera som bildat små klumpar i pälsen.

"Knölarna" är över hela översidan på ryggen, om man borstar så blir det färre men det känns som ett evighetsgöra.

Fölet har inte ont av dem och reagerar inte om jag trycker och klämmer på henne. Borde hon inte haft ont om det var regnskållor., särskilt om det var så mycket.

Vad tror ni, förstår ni min beskrivning.

Sv: Kan detta vara regnskållor?

då en häst i stallet fick sådana, ( en ny) trodde vi det var rengn skollor, men iikke. RINGORM! :eek: . hoppas ni inte fått de.

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 055
Senast: Cactus
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 076
Senast: fejko
·
Hästvård Jahapp det tar minsann aldrig slut 😣 Haft problem med mugg på ett ben sen i somras och nu börjar det äntligen se ut som att det släppt...
2
Svar
31
· Visningar
3 452
Hästvård Hej alla fina Bukefaloser! Tänkte höra med er om ni har någon idé kring vad som skulle kunna vara på tok med min häst. Innan jag...
Svar
3
· Visningar
1 147
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix