Kan detta vara en speciell ras?

Tassetass

Trådstartare
Eller är det "bara" någon sorts huskatt?

Bild%201.png


Den syntes i ett filmklipp på http://svtplay.se/t/102924/doobidoo - ca 44:35 in i programmet, om någon vill ta en bättre titt. :)

//Jenny
 
Sv: Kan detta vara en speciell ras?

Ser inte ut som någon ras jag har koll på. Kanske huskatt med britt eller perser inblandat?
 
Sv: Kan detta vara en speciell ras?

Jag har haft en katt som var väldigt lik (han var dock cremefärgad ej grå). Han hade persermamma och huskattpappa.

Förmodligen är det en blandis av något slag?
 
Sv: Kan detta vara en speciell ras?

Attans då. :p

En vän till mig blev väldigt förtjust i det där "lilla ansiktet" och frågade mig om det kunde vara nån speciell ras så att man kunde kolla upp lite mer rörande temperament och så. Men det ser mörkt ut. :(

Tack i alla fall!
 
Sv: Kan detta vara en speciell ras?

Sibirisk katt har semilånghårig päls och ett väldigt sött och öppet uttryck, det kanske vore något? Pälsen ska vara relativt lättskött, den fäller ur till en kortare variant på sommaren och blir stor och fluffig på vintern.

1223.jpg
 
Sv: Kan detta vara en speciell ras?

Om jag ska ha en raskatt någon gång så ska det bli en sibirisk misse!:love: (om det inte blir en helsvart maine coon..:love:)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: gammalek
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 199
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 550
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 385
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp