Kan detta hö funka till islandshäst?

W

woffihaa

Hjälper en vän att hitta bra hö till sina islandshästar (promenadridning). Hittat ett med MJ 8,3/kg foder och SMRP 52/kg foder. Givetvis hade man önskat lite lägre MJ men kvoten blir 6,26 vilket borde va rätt bra. Ska även hjälpa henne fixa en hölåda så dom kan ha fri tillgång men begränsad mängd.
Så vad tror ni kan det va lämpligt?

Sv: Kan detta hö funka till islandshäst?

I mina ögon ett bra foder, jag skulle to m kunnat ha acceptera högre värden av smrp. Energin är inte väldigt hög, och har du tur så slipper du tillskottsfodra.

Sv: Kan detta hö funka till islandshäst?

Oki tack för svar! Då tänker jag inte helt galet :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
551
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 537
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar