Kan det vara nära nu??

Thrandur

Trådstartare
Mitt sto har fyllt juvret och igår släppte slemproppen. Hon har haft värkar och vaggar samt lyfter på svansen.
Hon har inga vaxproppar, men det hade inte hennes mor heller..

Stundtals ser det ut som hon försvinner med blicken och går in i sig själv. Bäckenbanden är mjuka och magen har sjunkit bak mer än jag trodde var möjligt. :D

Satt och vakade inatt och hon går undan för sig själv i hagen och bara vaggar. Är detta förvärkar och i såna fall hur länge ungefär sitter de i?

Har kollat i boken, men tycker inte att den säger så mycket faktiskt..
Hon är också grinig mot de andra i hagen.

Vad säger ni andra? Har ni fått vaka länge?

Åh vad underbart med en liten!! Måste få följa med Lina och titta på den sen *avis*

Min pöjk kan ju inte få bebbe tyvärr... ;) så jag får dreggla över andras! :D

Blir det ngn liten nere i Ösmo???? :confused: Matten verkar sova därnere ;)

jag sover inte.... :mad:

men här e det lugnt! Husse ringer och väcker mig så jag kan kolla till vår lilla "mamma" med jämna mellanrum! :D

Skulle jag ha skrivit den boken, så skulle det inte stått ett dugg mer i den än vad det gör nu! :D

Alla ston beter sig inte exakt likadant med ett visst schema, däremot kan man kanske lära sig 'sitt' sto vid flertalet fölningar på rad.. fast de kan avvika från år till år ändå *suck*!!

Förvärkarna brukar börja vid lägesändringen och kan sen komma fler ggr under öppningsskedet.. som kan pågå x antal dagar.

Ha förtröstan och 'vaka vidare'!!! ;)

Ja än sålänge lugnt! Hon fyller på och släpper mjölk. Har haft kraftiga förvärkar men inget mer..

Liknande trådar

Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 444
Senast: Roheryn
·
Hästhantering I maj 2022 så hittade vi en underbar 16 årig Irländsk sporthäst som vi bestämde att vi skulle köpa. Efter godkänd besiktning så köpte vi...
Svar
17
· Visningar
3 536
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 200
Senast: Icfafn
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 082
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka