N
Nicita
Jag har ett varmblod som är frisk och go...men....ibland när vi är ute och rider "knixar" hon till med höger bakben...ibland flera gånger på en ridtur....ibland gör hon det inte alls....men det känns obehagligt när hon gör det.Påminner om lindrig form av patellaupphak?
har inte hittat några svullnader på bakknä...ingen galla....
Hon har ingen hälta alls men i somras blev hon sparkad på insidan av benet.Vet kom och tittade och hon var rejält svullen på insidan av bakknät och fick smärtlindring samt 3 veckors vila...
Efter denna spark tycker jag att knixandet har uppträtt innan dess var hon som vanligt...dvs inget knixande....
Vet sa att jag skulle höra av mig om hältan inte försvann men det gjorde den ju och vi skrittade försiktit jättelänge.
Kan sparkenn ha orsakat en permanent skada?
Benet var inte brötet för hon gick på benet men haltade ca 1 vecka.
Men hon knixar bara i bland....min fråga tiller här är:
Vad katten kan det vara?
Funderar på att ringa vet och beställa tid ...en röntgen kanske ger svar??
Mvh Nicita
har inte hittat några svullnader på bakknä...ingen galla....
Hon har ingen hälta alls men i somras blev hon sparkad på insidan av benet.Vet kom och tittade och hon var rejält svullen på insidan av bakknät och fick smärtlindring samt 3 veckors vila...
Efter denna spark tycker jag att knixandet har uppträtt innan dess var hon som vanligt...dvs inget knixande....
Vet sa att jag skulle höra av mig om hältan inte försvann men det gjorde den ju och vi skrittade försiktit jättelänge.
Kan sparkenn ha orsakat en permanent skada?
Benet var inte brötet för hon gick på benet men haltade ca 1 vecka.
Men hon knixar bara i bland....min fråga tiller här är:
Vad katten kan det vara?
Funderar på att ringa vet och beställa tid ...en röntgen kanske ger svar??
Mvh Nicita