Kan det vara Knäproblem??

N

Nicita

Jag har ett varmblod som är frisk och go...men....ibland när vi är ute och rider "knixar" hon till med höger bakben...ibland flera gånger på en ridtur....ibland gör hon det inte alls....men det känns obehagligt när hon gör det.Påminner om lindrig form av patellaupphak?
har inte hittat några svullnader på bakknä...ingen galla....
Hon har ingen hälta alls men i somras blev hon sparkad på insidan av benet.Vet kom och tittade och hon var rejält svullen på insidan av bakknät och fick smärtlindring samt 3 veckors vila...
Efter denna spark tycker jag att knixandet har uppträtt innan dess var hon som vanligt...dvs inget knixande....
Vet sa att jag skulle höra av mig om hältan inte försvann men det gjorde den ju och vi skrittade försiktit jättelänge.
Kan sparkenn ha orsakat en permanent skada?
Benet var inte brötet för hon gick på benet men haltade ca 1 vecka.
Men hon knixar bara i bland....min fråga tiller här är:
Vad katten kan det vara?
Funderar på att ringa vet och beställa tid ...en röntgen kanske ger svar??
Mvh Nicita

:confused:

Sv: Kan det vara Knäproblem??

menar du hasen ? förstår inte riktigt hur du menar med insidan av bakknäet ?

en röntgen är ju aldrig fel om man är orolig.

Hej,jag menar en bra bit ovanför hasleden vid den bakre knäleden fast på insidan...inte utsidan av knäleden...en liten bit nedanför juvret.
Ett jäkla ställe å få en spark på .....svullnaden var stor som en halv fotboll...
Hoppas du vet var jag menar nånstans nu,tack för svaret,
Nic

Senast ändrad av en moderator:

hmm, jo :crazy: begrep inte riktigt hur du menade att det kunde svullna på insidan av knäleden :angel: hur sjutton har hon lyckats få en spark där :confused:

hoppas det löser sig för er ;)

Hej igen!!!
Jo innan gick hon tillsammans med ett sto som har svårt för att hålla reda på sina ben.........:mad:
Hon fick in en fullträff rätt mellan benen......:(
tyvärr.....
Min häst har fortfarande ett ärr efter skon....
Nic

Jag skulle åkt på klinikbesök. Bättre att göra det nu innan det kanske blir värre. Är det inget så slipper du oroa dej mer oxå!

Min häst knixade en del, inte som din kankse.. kändes inte så farligt heller.. väntade ett bra tag dumt nog innan klinikbesök. Nu är hon sprutad i kot-hovled 2ggr och har vilat sen nov :cry: Håll tummarna att hon är bra 28 feb då vi ska dit igen.

lycka till hur du än gör! :)

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 374
Senast: sandrafors
·
Hästvård Jag har aldrig någonsin haft en häst som fått lymfangit under alla år, så min kunskap om det sträcker sig till enbart teoretisk fakta...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 820
Senast: Corax
·
Hästvård Okej, om jag inte haft en kompis här som ögonvittna, så hade jag befunnit mig på psykakuten nu, och krävt att bli inlagd pga...
2
Svar
21
· Visningar
4 147
Senast: mimus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar