Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Helfel... Orkar inte riktigt gå in på det, men det är väldigt olika hundar med olika egenskaper och du har ingen aning om ifall det är bra individer (antagligen inte) som det har avlats på. Kanske en enorm skällig buhund, supernervös terv, dominant hoffe, labbe utan motor och schäfer modell powerlevel... Nejtack...
Ska man tvunget ha blandras så finns det bättre varianter än 5-raskorsningar...
Finns stor risk för att de blir shizo... Har faktiskt aldrig träffat en blandning med terv som har haft alla hemma...?? Också hoffe och schäfer på det...
Men som du säger, det kan ju bli bra, men oddsen är låga...
Personligen hade jag hellre avlivat valparna än annoserat ut dom :smirk: Jag antar att detta är reslutatet av en tjuvparning och har man så dålig koll på hundarna får man ta konsekvenserna av det, inte lämpa över problem på andra.
Är det dessvärre inte en tjuvparning har hundägaren total avsaknad av omdöme och borde inte ha hund . Helt galet om du frågar mig...
jo att oddsen är dåliga, d vet jag. När jag tänker efter så, har jag nog inte heller träffat nån tervblandis som är normal i skallen
När vi ändå är inne på ämnet blandraser, så blev jag erbjuden en
schäfer/labbe/golden/collie/risen schnauzer/gråhund/smålandsstövare valp
häromdan... F d grannens 7åriga tik hade blivit tjuvparad med en golden. Gissa vad dom fick för svar
Pappan är 50% terv, resten schäfer/buhund, gårdshund som tillbringar sina dagar med att leta löptikar att sätta på... Han har ett antal avkommor i bygden.
Min egen schäfertik blev tjuvparad hos förra ägaren. Hon var då två år. Hannen ifråga är också renrasig schäfer som lämnat två kullar med bra hundar efter sig. MEN tiken aborterades ändå, eftersom detta inte var planerat och ingen bra kombination. Observera att det då handlar om två individer av samma ras och med känd härstamning.
Abortmedlet tog dock inte efter två behandlingar. Då fick fick tiken föda fram valparna som avlivades. Detta pga. risken för att valparna skulle växa upp till vuxna hundar med alltför fel temperament.
Ta hellre och abortera tiken eller ta bort valparna än att ta risken att det blir fel på hundarna.
Mina kusiner har en liknande blandning, typ labbe/finsk spets/golden och något mer. Han är stor, svart, visserligen snäll men ganska jobbig
Två av hans syskon fick avlivas pga de var agressiva. Så nej, det är nog lite väl mycket blandning.
Hundavel & Ras
Hejsan allihop,
Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar?
(För någon som är bruksintresserad (men...
Hundavel & Ras
Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.