Kan det bli av det här..?

Sv: Kan det bli av det här..?

Helfel... Orkar inte riktigt gå in på det, men det är väldigt olika hundar med olika egenskaper och du har ingen aning om ifall det är bra individer (antagligen inte) som det har avlats på. Kanske en enorm skällig buhund, supernervös terv, dominant hoffe, labbe utan motor och schäfer modell powerlevel... Nejtack...

Ska man tvunget ha blandras så finns det bättre varianter än 5-raskorsningar...

//E

jadu... antingen blir det bra, eller så blir det dåligt.
det som är kruxet med blandraser... man vet inte hur dom blir.

Finns stor risk för att de blir shizo... Har faktiskt aldrig träffat en blandning med terv som har haft alla hemma...?? Också hoffe och schäfer på det...

Men som du säger, det kan ju bli bra, men oddsen är låga...

//E *hukar sig för blandraskrig*

Inte jag som ska ha, såg en annons och hörde att en bekant köpt en...

Personligen hade jag hellre avlivat valparna än annoserat ut dom :smirk: Jag antar att detta är reslutatet av en tjuvparning och har man så dålig koll på hundarna får man ta konsekvenserna av det, inte lämpa över problem på andra.
Är det dessvärre inte en tjuvparning har hundägaren total avsaknad av omdöme och borde inte ha hund:crazy: . Helt galet om du frågar mig...

Helt fel!

"Lat labbe"+"Nervig terv"+"hoffe"+jakthund+ Schäfer= helt fel.

Det stämmer ju inte någon stanns..

jo att oddsen är dåliga, d vet jag. När jag tänker efter så, har jag nog inte heller träffat nån tervblandis som är normal i skallen :crazy:

När vi ändå är inne på ämnet blandraser, så blev jag erbjuden en
schäfer/labbe/golden/collie/risen schnauzer/gråhund/smålandsstövare valp
häromdan... F d grannens 7åriga tik hade blivit tjuvparad med en golden. Gissa vad dom fick för svar :angel: :D

Pappan är 50% terv, resten schäfer/buhund, gårdshund som tillbringar sina dagar med att leta löptikar att sätta på... Han har ett antal avkommor i bygden.

Om det nu blir en hund och inte knäpp så - massor av päls, lat, hungrig och ständigt skällande, varför inte med kroksvans.
Nä fy vad hemskt

Håller med Moe!!

Min egen schäfertik blev tjuvparad hos förra ägaren. Hon var då två år. Hannen ifråga är också renrasig schäfer som lämnat två kullar med bra hundar efter sig. MEN tiken aborterades ändå, eftersom detta inte var planerat och ingen bra kombination. Observera att det då handlar om två individer av samma ras och med känd härstamning.
Abortmedlet tog dock inte efter två behandlingar. Då fick fick tiken föda fram valparna som avlivades. Detta pga. risken för att valparna skulle växa upp till vuxna hundar med alltför fel temperament.

Ta hellre och abortera tiken eller ta bort valparna än att ta risken att det blir fel på hundarna.

Det är iaf min åsikt...

Mina kusiner har en liknande blandning, typ labbe/finsk spets/golden och något mer. Han är stor, svart, visserligen snäll men ganska jobbig :crazy:
Två av hans syskon fick avlivas pga de var agressiva. Så nej, det är nog lite väl mycket blandning.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 728
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Vår labbe stinker i rumpan. Har läst om analsäckar men han visar inga såna syntom. Han varken slickar sig eller åker kana på rumpan...
Svar
13
· Visningar
1 011
Senast: Sannnu
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 116
Senast: Bulldoozer
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
987
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama