Kan Back on Track hjälpa?

LillaVita

Trådstartare
Har en 10-årig kille som blev sparkad i hagen för ca 1 år sedan. Sedan dess har han fått vila alt blivit lugnt riden. Nu har jag haft två olika veterinärer som tittat på honom och som båda tycker att jag ska sätta igång honom på riktigt :)

Jag har väl inte riktigt fått någon jätte bra beskrivning på vad som hände egentligen (köpte hästen efter olyckan i "befintligt skick" då han hade ett enormt emotionellt värde för mig) :love:

Men, om jag har fattat det rätt;
Blev sparkad i hagen, fick skelettförändring i knäet, vilket bidrar till att ledvätskan "nöts bort" i leden. han äter nu cortaflex som naturligt ökar produktionen av ledvätska.
Han visar ingen hälta i någon gångart, varken på rakt eller böjt spår, och vet sa att han ska kunna fungera som en vanlig allroundhäst, däremot håller han inte för hoppning eller hårdare dressyrtränning på små volter osv.

Jag är självklart orolig för att "gå för snabbt fram" osv nu när jag sätter igång honom. Och vill såklart att hans knä ska fungera så länge som möjligt.
Pratade med en tjej i mitt stall berättade att Back on Track har ett par knäskydd. Är inte så insatt i deras produkter, och vet inte ens om dessa kan hjälpa vid min hästs problem? :o

Det vore ju helt underbart, men tänkte kolla med alla kloka bukemänniskor :idea:

så vad säger ni? några tankar? :bow:

Sv: Kan Back on Track hjälpa?

Mja... BoT ger ökad blodgenomströmning/cirkulation genom värme, så det är tveksamt om det hjälper... Men jag är inte vidare insatt i hur leden ser ut och fungerar, tyvärr.
Hoppas någon annan kan komma med klokare svar.

Och hoppas pålle får fortsätta må bra! :)

Sv: Kan Back on Track hjälpa?

Fast nu ångrade jag mig nog... Många använder ju BoT mot ledvärk så det måste ju fungera på nåt sätt... :confused:

Du ska nog inte lyssna på mig! :D

Liknande trådar

Utrustning Vad anser ni om märket back on track på unghäst på 1,5-3 åringar? Jag själv har använt bot täcke osv på en av mina gamlare hästar pga...
Svar
9
· Visningar
1 593
Senast: remmis
·
Utrustning Jag har nyss köpt ett Back on Track skydd till tantens ena framknä. Hennes mått ovanför och under knäet var olika de som skyddet hade...
Svar
7
· Visningar
1 514
Senast: Tagliabue
·
E
Hästvård Hej! Nu måste jag ha hjälp snarast! Jag tänkte använda Back on Track stallbandage på min häst på natten. Men det visade sig att vår...
Svar
15
· Visningar
9 616
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Någon som har dom där back on track arbetsdamasker? Ger dom verkligen sån positiv effekt på hästens ben som det står om dom osv? vad tkr...
Svar
10
· Visningar
6 970
Senast: Picazzo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.